Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Wet en Rechtvaardigheid valt het katholicisme aan

Gestart door Pieszyce, 26 november 2023, 00:54

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Wet en Rechtvaardigheid valt het katholicisme aan
Plaquettes over Morawiecki en Kaczyński zijn afgoderij

24 november 2023

citaatfoto wiesci24.pl.

Jaroslaw Kaczynski wilde van Lech Kaczynski het nieuwe idool van Polen maken. Daartoe richtte hij overal in het land monumenten op voor de president, die omkwam bij een vliegtuigongeluk in Smoleńsk als gevolg van de PiSowsce puinhoop en chaos. Hij werd benijd door Mateusz Morawiecki, die zijn volk zijn naam liet promoten. Zulke absurditeiten als de bovenstaande plaquette hangen op verschillende plaatsen.

Het gedrag van Kaczyński en zijn navolging door Morawiecki zijn een doodzonde. Geen enkele katholiek zou de mensen moeten steunen die de nieuwe PiSaanse religie creëren. Het is een ernstige ontkenning van het geloof en kopieert het afgodenmodel uit Noord-Korea.

PiS is een openlijk anti-katholieke partij, het effect van deze zieke mensen is een scherpe daling van het aantal gelovigen in Polen en de ineenstorting van de kerk. Alleen de over-the-top hiërarchen, die toch al enorme fortuinen hebben, hebben geprofiteerd van hun omgang met politici.

PiS heeft het geloof in Polen vernietigd. Het heeft dit gedaan naar Russisch voorbeeld. Met welk doel?

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Kort vertaald.

In deze kerk van de parochie ****** was op zondag 16 augustus 2020
Tijdens de heilige mis om 12:00 uur
Premier * * * * * * Polski aanwezig
Mateusz Morawiecki

Hij was ook gast in pastorie.

Het spijt me maar ik zeg het recht uit het zal me een rotzorg zijn waar hij was.

Zo zijn er plaquettes van Lech Kaczyński, J. Kaczyński, Duda etc, voor mijn gevoel compleet ziek.

Men zal dit wel doen om geld te krijgen.  >:(