Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

PO parlementslid schreef over het onderzoek achter de schermen naar de dood van haar zoon

Gestart door Pieszyce, 3 januari 2024, 01:59

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

PO parlementslid schreef over het onderzoek achter de schermen naar de dood van haar zoon
"De jongens lezen mijn scheidingsdossier aan zichzelf voor"

2 januari 2024

Magdalena Filiks beschreef op de website X de achtergronden van het lopende onderzoek naar de dood van haar zoon, die zelfmoord pleegde. Het PO-Kamerlid zei dat zij, hoewel zij de benadeelde partij was, nog geen toegang tot de dossiers had gekregen. "Hoewel de PiS-media en PiS-apparatchiks inzicht kregen door mij publiekelijk te intimideren", schreef ze. Het parlementslid publiceerde een reeks aantekeningen over het gedrag van onderzoekers en de politie.

Op 29 december 2022 verstrekte de hoofdredacteur, Tomasz Duklanowski, in de uitzending van het staatsbedrijf Radio Szczecin informatie over de criminele activiteiten van pedofiel Krzysztof F., die zich bezighield met "andere seksuele activiteiten met een minderjarige" en "drugs gaf aan een minderjarige". De auteur van het materiaal onthulde echter ook dat de slachtoffers van de pedofiel "een 13-jarige en een 16-jarige (...) kind van een bekende parlementariër waren."

Het onderwerp werd intensief opgepakt door TVP, dat veel materiaal maakte voor tv-diensten en het internet, waarin deze pedofiele affaire werd gekoppeld aan het Platform. Vooraanstaande politici van Wet en Rechtvaardigheid (PiS) waren betrokken bij deze operatie.

Op 3 maart 2023 bracht parlementslid Magdalena Filiks via sociale media het tragische nieuws van de dood van haar nog geen 16-jarige zoon Nikolai naar buiten.

Het onderzoek naar de dood van de tiener werd gestart door het Openbaar Ministerie in Szczecin. Het gaat om een daad onder artikel 151 van het Wetboek van Strafrecht. "leidend tot zelfmoord".

"De PiS-media en PiS-apparatchiks kregen inzage"

Nu heeft het PO-parlementslid op het X-portaal de achtergrond van het lopende onderzoek beschreven. "Mijn zoon is in februari 2023 overleden. Ik ben een benadeelde partij in deze procedure. Helaas heb ik, na herhaalde verzoeken van mijn advocaat, geen toegang gekregen tot het dossier van deze zaak. Hoewel wel inzage is gegeven aan de PiSowski media en PiSowski apparatsjiks - die mij in het openbaar intimideren." - schreef Magdalena Filiks aan het begin.

Ze voegde eraan toe dat ze "vermoedelijk in januari toegang tot het dossier zal krijgen, wanneer de zaken 'rustiger' zijn".

"In de tussentijd ondervraagt het Openbaar Ministerie mijn dochter nog steeds, met de vraag of ze vijf jaar geleden een illegale daad heeft gepleegd en wie haar daartoe heeft gedwongen, misschien..." - lezen we in het volgende bericht van het parlementslid.

"Gegevens uit het onderzoek worden regelmatig gepubliceerd door nepaccounts die samenwerken met het parket van Ziobro. De jongens lezen mijn scheidingsdossiers van vijf jaar geleden en stellen me elke week vragen om me te intimideren. Eén feit plus drie insinuaties. Dit is al tien jaar zo. maanden. Dag na dag." – voegde ze eraan toe.

"Ik zou graag willen dat andere mensen niet in een land leven waar het lichaam van een kind opzettelijk niet aan de moeder wordt getoond totdat het niet langer geschikt is om afscheid van te nemen. Ik wil Tomasz Terlikowski bedanken voor de voorbereiding van mij om afscheid te nemen van iets dat Ik ben al een hele tijd niet meer bij het lichaam van mijn kind geweest. Dat was het wel", gaf het parlementslid toe.

"Vrij informeel, na een lange tijd, kwam ik erachter wat het tijdstip was van de dood van mijn kind. De aanklager was niet in staat de code en het wachtwoord van de apparaten van mijn zoon te kraken – dus gaf ik ze de wachtwoorden persoonlijk, alleen maar om familiegesprekken van deze apparaten te kunnen lezen. chats op X" - schreef ze.

"Dit is het einde"

"Ik wilde de Poolse politie vertellen dat het sturen van getatoeëerde mannen in burger naar mijn huis die, zonder documenten te tonen, mijn moeder, mij en mijn vrienden intimideren, Belarussische methoden zijn. U zult ervoor betalen", kunt u lezen in het volgende bericht van het parlementslid.

"Je hebt mijn leven tot een gruwel gemaakt die niemand kon overleven. Dag na dag. Zonder pauze heb je ons afgeslacht met systematische intimidatie en chantage. En het publiek weet er niets van, omdat ik de meisjes tien maanden lang tegen je heb beschermd door te zwijgen. Dit is het einde', schreef ze in het laatst gepubliceerde bericht.

DP

Bron:    wiadomosci.onet.pl przez DP      język po Polsku

Pieszyce

Arme Magdalena Filiks, het wordt tijd dat de PiS Hyena's uitgeschakeld worden.

Wie echt alles wat ik plaats volgt weet dat het nodig is om een echt Democratisch Polen te krijgen.  >:(

Pieszyce

Dood van kind van PO-parlementslid:
PiS en Soeverein Polen zijn georganiseerde misdaadgroepen

3 januari 2024

https://pbs.twimg.com/card_img/1740169926193623040/dn2cpAzb?format=jpg&name=small

De zaak van de dood van het kind van parlementslid Magdalena Filiks is een van de donkerste en meest schokkende schandalen van PiS en Soeverein Polen. Deze zaak alleen al is een reden om beide partijen te verbieden. De systematische vernietiging van een kind dat stierf en vervolgens van haar moeder.

- Dit is een van de donkerste pagina's van PiS regeringen, die hun meest walgelijke kant laat zien, met inbegrip van onmenselijke wreedheid," schreef Krzysztof Luft, als commentaar op de zaak.

- Dit was geen regering, het was en is een georganiseerde misdaadgroep. PiS is een maffia onder het mom van een politieke partij," voegde een internetgebruiker eraan toe.

- De verantwoordelijken in deze zaak zijn Ziobro, Matecki , Duklanowski, de openbare aanklagers van Szczecin, de politie van Szczecin , de namen moeten bekend zijn bij het publiek," concludeerde een internetgebruiker.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku