Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

PiS plant een vechtpartij tijdens de Sejm-sessie:

Gestart door Pieszyce, 6 januari 2024, 15:37

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Jan Piński  @Jan_Pinski

Na najbliższe posiedzenie Sejmu klub PiS będzie siłą próbował wprowadzić @WasikMaciej
i @Kaminski_M_  . Chodzi o wywołanie burdy i konfrontacji. Takie są ich plany z wczoraj.
@Adbodnar @MKierwinski @TomaszSiemoniak @donaldtusk

Bij de volgende sessie van de Sejm zal de PiS-club proberen @WasikMaciej en @Kaminski_M_
 met geweld te introduceren. Het idee is om ruzie en confrontatie te veroorzaken.
Dit zijn hun plannen van gisteren. @Adbodnar @MKierwinski @TomaszSiemoniak @donaldtusk

Pieszyce

PiS plant een vechtpartij tijdens de Sejm-sessie:
krachtige introductie van Wąsik en Kamiński

6 januari 2024

Jacek Cichocki heeft besloten om de parlementaire kaarten van Maciej Wąsik en Mariusz Kamiński uit te sluiten. Beiden zijn geen parlementsleden meer en hun aanwezigheid in de parlementsgebouwen is verboden. Ze kunnen natuurlijk wel als gasten komen, maar ze zullen niet meer stemmen of deelnemen aan vergaderingen.

Volgens mensen uit de omgeving van Nowogrodzka is de Wet en Rechtvaardigheid partij van plan hier ruzie over te maken. Ze wil de twee overtreders met geweld naar de plenaire zaal brengen. De poging moet plaatsvinden tijdens de volgende zitting van de Sejm en het doel is om partijleden te motiveren om te protesteren tegen de nieuwe regering.

Kaczynski wil het werk van de Sejm zoveel mogelijk destabiliseren en de goedkeuring van de begroting verhinderen. Daarom zal hij er alles aan doen om de volgende vergadering confronterend te maken.

Bron:  wiesci24.pl    jezyk po Polsku

Pieszyce

Wąsik kondigt een vechtpartij aan. Waarom doet hij dit?

5 februari 2024

In een interview met het weekblad "Sieci" bewijst Maciej Wąsik dat hij totaal niet begrijpt wat er de afgelopen weken is gebeurd. Dat zijn parlementaire mandaat geldig is beëindigd. En hij kondigt aan dat hij in de Sejm zal verschijnen.

– Ja, ik zal verschijnen op de Sejm-sessie. We zullen zien of we de Sejm binnengaan. Ik wil dat het publiek ziet wat er gaat gebeuren. Ik wil het ook zien. Ik ben parlementslid, ik heb een mandaat en ik heb geen enkel geldig document dat mijn parlementaire mandaat zou wegnemen. [...]. Onze situatie, de mijne en die van Mariusz Kamiński, is dezelfde: we zijn allebei parlementslid. We willen ons mandaat vervullen, de Sejm betreden, de plenaire zaal betreden. Als iemand ons hiervan wil weerhouden, doe dat dan alsjeblieft. Laat ze de politie en barrières opwerpen, laat het publiek het zien, betoogt Wąsik.

– Dit zijn de kenmerken van een autoritaire staat waarin parlementsleden de Sejm niet mogen betreden omdat Donald Tusk ze niet mag. Het zal niet Tusk zijn die beslist wie wel en wie geen parlementslid is. Het is niet Szymon Hołownia die hierover moet beslissen, maar de kiezers – voegt hij eraan toe.

De oud-minister maakt openlijk bekend dat hij een ruzie wil beginnen in de Sejm. Hij hoopt waarschijnlijk dat dit nieuwe brandstof zal opleveren voor de PiS-partijpolitiek.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Mastalerek dreigt dat Duda het leger naar de Sejm zal sturen?!
Dit heet domheid

5 februari 2024

Duda en Mastalerek brengen elkaar elke dag in verlegenheid. Onlangs publiceerden ze informatie in de media dat de president bereid is 'zijn constitutionele bevoegdheden als opperbevelhebber van de strijdkrachten te gebruiken'. Mastalerek vertaalt dit in het Pools en droomt waarschijnlijk dat Duda het leger naar de Sejm zou sturen.

Dit is idiotie en zwaaien met een plastic sabel, om nog maar te zwijgen van een opblaasbare krab. Andrzej Duda kent waarschijnlijk de grondwet niet, waarin staat dat in tijden van vrede de president van de Republiek Polen gezag uitoefent over de strijdkrachten, maar... via de minister van Nationale Defensie. Ook in Polen regeert Władysław Kosiniak-Kamysz het leger.

Het is een schande dat Duda en Mastalerek, ondanks de oorlog aan onze grenzen, politiek spelen. De berichten die ze sturen zijn werkelijk gênant, gênant, belachelijk en vooral onverantwoordelijk.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Kamiński zal ruzie veroorzaken? Daar zijn veel aanwijzingen voor

6 februari 2024

Mariusz Kamiński was minister in de PiS-regering. Onlangs heeft hij een gevangenisstraf uitgezeten. Hoe dan ook, hij is een voormalig politicus die denkt dat hij nog steeds lid is van de Sejm. Ook al werd zijn mandaat van rechtswege beëindigd.

– Ja, ik ben van plan morgen naar de Sejm-sessie te komen. Ik zal mijn mandaat vervullen - zei Mariusz Kamiński in het programma "Guest of Events".

– Ik ben verplicht naar de vergadering van woensdag te komen omdat ik parlementslid ben – voegde Kamiński eraan toe. – Wij zijn serieuze mensen [...] en dit is de nieuwe meerderheid, zij zijn degenen die misdaden begaan – betoogde het voormalige hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Administratie.

Werkelijk, PiS-politici denken duidelijk dat de wet niet op hen van toepassing is. En ze kunnen doen wat ze willen. Kondig zelfs vechtpartijen aan in de Sejm. Kijk maar hoe ze het eenvoudigweg proberen af te scheuren, net zoals ze deden in de 17e of 18e eeuw.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Ik zou dit graag sensatiezucht noemen, zodat ze kunnen klagen omdat
ze als mensen zonder mandaat en geen parlementariër zijnde niet naar
binnen mogen.  >:(

Beter was de lange lat er over heen, iets wat ze bij hun slachtoffers
jaren hebben gedaan. Denk maar aan Lepper en nog 24 anderen waarvan
ik de namen op zou moet zoeken.

Ik heb met deze heren min 100% medelijden, ze zouden goed bij
de Gestapo tot hun recht gekomen zijn.  >:(  >:(

Pieszyce

Maria #PYRA   @MariaLe85219860

Rzeczniczka marszałka Sejmu zapowiedziała, że @Kaminski_M_  i  @WasikMaciej nie zostaną wpuszczeni na salę plenarną podczas najbliższego posiedzenia Sejmu. - Straż Marszałkowska będzie musiała nas zatrzymać siłowo - powiedział w rozmowie z #WP Wąsik. Przestępca będzie się bił?

De woordvoerster van de voorzitter van de Sejm kondigde aan dat @Kaminski_M_ en @WasikMaciej tijdens de volgende vergadering van de Sejm niet in de plenaire zaal zullen worden toegelaten. - De wacht van de maarschalk zal ons met geweld moeten tegenhouden - zei Wąsik in een interview met #WP . Zal de crimineel vechten?

Pieszyce

De nederlaag van Kaczyński 
Twee criminelen van PiS werden door de diensten voor de Sejm aangehouden

7 februari 2024 

Een poging van twee PiS-criminelen om met geweld de Sejm binnen te dringen, eindigde op een mislukking. Maciej Wąsik en Mariusz Kamiński werden aangehouden door de maarschalkgarde en de politie overweegt hen te beschuldigen van schending van de persoonlijke integriteit en mishandeling van agenten.

Laten we u eraan herinneren dat Maciej Wąsik en Mariusz Kamiński twee criminelen zijn die onder meer bij een definitief vonnis zijn veroordeeld. wegens het vervalsen van documenten en het uitvoeren van illegale activiteiten tegen de vice-premier van de Poolse regering, Andrzej Lepper. Ze handelden op bevel van Jarosław Kaczyński en het doel van de criminelen was om de macht te behouden en hun politieke rivaal uit de weg te ruimen. Als gevolg van PiS-intriges stierf Andrzej Lepper later, opgejaagd door zijn politieke tegenstanders.

Kaczyński leed vandaag opnieuw een spectaculaire nederlaag. Het lukte hem niet om ruzie te maken, het werk van de Sejm te blokkeren of iemand te provoceren. Bovendien kunnen beide PiS-criminelen ernstig worden vervolgd en zal de rechtbank hun gedrag beoordelen als recidive. Om het nog interessanter te maken: ze worden allebei gehaat binnen PiS zelf omdat ze veel mensen van de partij hebben afgeluisterd en probeerden hun leven te vernietigen. De lijst met afgeluisterde mensen omvatte onder meer: Suski, - Ardanowski – Kołakowski – Sobolewski - Terlecki - Ardanowski - Bielan – Kuchciński etc..

PiS eindigt voor onze ogen. Dit zijn de laatste trillingen.

Bron:  wiesci24.pl

Video:  https://twitter.com/i/status/1755152135124079029

Video:  https://twitter.com/i/status/1755148217790947669

Stockton Diabeł      @Diabel_68

Zapowiadali i odgrażali się od tygodni. Szturm na sejm planowali miesiąc, atak rozpoczęli o 9:00. Wąsik popychany od tyłu przez Dziedziczaka i Kamiński napędzany alkoholem. Ruszyli... Zatrzymało ich 16 funkcjonariuszy straży marszałkowskiej, uzbrojonych w... gwizdki. #CoZaPizdy

Ze kondigen en dreigen al weken aan. Ze planden de aanval op de Sejm een maand lang en begonnen de aanval om 9.00 uur. Wąsik werd van achteren geduwd door Dziedziczak en Kamiński, aangewakkerd door alcohol. Ze gingen op pad... Ze werden tegengehouden door 16 officieren van de wacht van de maarschalk, gewapend met... fluitjes. #CoZaPizdy

Mario Rebel #SilniRazem   @MarioRebeliant

PANIKA U PISOWIETÓW ! Lista PEGASUS krąży Kamiński i Wąsik na rozkaz Wuca (wzorem Wujka Joe i NKWD) inwigilowali też sprawdzonych Towarzyszy PIS http://m.in: - Sobolewski - Suski - Terlecki - Ardanowski - Bielan - Kuchciński - Latos - Czartoryski - Czarnecki HIT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na spotkaniu PiS w Sejmie - krótko po tym, jak Suski odwiedził zakład karny, w którym siedział Kamiński - jedna z posłanek PiS zapytała Suskiego tak: - Marek, dlaczego ty się tam pchasz? Przecież oni próbowali Cię zniszczyć. Marek Suski odpowiedział: - Bo tego wymaga sytuacja #TerrorPraworządności

Koniec #KACZYSTAN

PIS-MENSEN PANIEK! De PEGASUS-lijst circuleert Kamiński en Wąsik hielden, op bevel van Wuc (naar het voorbeeld van oom Joe en de NKVD), ook toezicht op bewezen PIS-kameraden http://m.in : - Sobolewski - Suski - Terlecki - Ardanowski - Bielany - Kuchciński -Latos - Czartoryski - Czarnecki HIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Op een PiS-bijeenkomst in de Sejm – kort nadat Suski de gevangenis bezocht waar Kamiński gevangen zat – vroeg een van de PiS-parlementsleden Suski het volgende: - Marek, waarom dring je daar aan? Ze probeerden je tenslotte te vernietigen. Marek Suski antwoordde: - Omdat de situatie dit vereist #TerrorPraworządności

Einde #KACZYSTAN