Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Krachtige woorden van Andrzej Długosz over Kaczyński:

Gestart door Pieszyce, 7 januari 2024, 00:35

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Krachtige woorden van Andrzej Długosz over Kaczyński:
hij bereikt het hoogste niveau van onthechting van de werkelijkheid

6 januari 2024

- Ik moet toegeven dat Jaroslaw Kaczyński het hoogste niveau van onthechting van de werkelijkheid bereikt dat op de lange termijn kan worden waargenomen. Het ontbreken van een strak cordon onthult de dramatische mentale toestand van deze heer. Als ik kijk naar de manier waarop hij de media en journalisten te woord stond tijdens de laatste persconferentie (waarschijnlijk de eerste redelijk normale conferentie met vragen en antwoorden, ook van niet-staatsmedia, in zo'n acht jaar), vraag ik me af waar Jarkacz op uit is," meent Andrzej Długosz.

- Elke redelijk slimme politicus weet dat hij met het beledigen van journalisten niet ver komt. Kaczafiz beledigt elk van zijn gesprekspartners en alle journalisten in gremio, door te suggereren dat ze liegen voor geld en dat ze de aanhoudende staatsgreep in Polen verdoezelen. Een zeer originele strategie, maar met zeer korte benen.

- Ik laat het excentrieke voorwendsel dat de wettelijk veroordeelde Kamiński die de "wała" in de Sejm laat zien een valse gebeurtenis is, maar een uiting van journalistieke manipulatie buiten beschouwing. Een dergelijke benadering rechtvaardigt het verzoek om de toestand van de ogen van de president te onderzoeken. Het beledigen van de aanwezige journalisten is al niveau hard.

- Tegelijkertijd pleegt de media-annex van de Wet en Rechtvaardigheid partij, TV Republika (eigendom van het bedrijf Srebrna, en dat van Kaczynski en zijn kameraden, ergo de Wet en Rechtvaardigheid partij) wankelende zelfmoord. Ik laat het technisch zielige niveau buiten beschouwing, ondanks het feit dat er 8 jaar lang miljoenen overheidsgeld in is gepompt, dat zich in de buik van Sakiewicz lijkt te hebben verstopt. De "sterren" van Kurvision doen niets als er geen geld is, en ze houden van geld boven het leven. Zoals we weten. Danka of de vrouwen bokser Adamczyk houden niet van gratis, ze factureren graag.

- Zonder adverteerders zijn de moderne media moeilijk voor te stellen. Vooral hoe de PiSowski snuiten  worden afgesneden van de budgettrog, wat resulteert in kwakzalverij en rancune. En TV Republika doet zijn best om de weinige normale adverteerders weg te jagen die, toen ze een reclamepakket kochten, zich er niet van bewust waren dat ze met hun geld fascisten, vrouwenhaters, lomperiken, gewelddadige, postcommunistische smeerlappen als de straight knight zouden steunen, die op iedereen om hen heen pissen. Vandaag Ikea en Żabka, straks kijkt elk fatsoenlijk bedrijf of hun geld niet in deze beerput terechtkomt.

- Als TV Republika een reddingsboot moet zijn, verwacht ik niet dat het lang zal overleven. Ik wil u eraan herinneren dat TV Republika in het verleden herhaaldelijk zijn mensen niet heeft betaald, afgezien van het topmanagement. Hoe zal het nu zijn? We zullen zien. Het is grappig deze omkering van betekenissen," besluit Długosz.

Bron:  wiesci24.pl     jezyk po Polsku[