Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Dit is een goed moment voor Duda om zijn functie neer te leggen

Gestart door Pieszyce, 22 januari 2024, 23:45

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Dit is een goed moment voor Duda om zijn functie neer te leggen

22 januari 2024

– Ik ben van mening dat Duda zijn ambt moet neerleggen. Op dit moment heeft hij geen bevoegdheden om president te zijn, zegt Monika Zakrzewska. Zij rechtvaardigt het als volgt:

1. De president (samen met de premier en de minister van Buitenlandse Zaken) vertegenwoordigt Polen in de internationale arena - in contacten met andere landen en internationale organisaties zoals de NAVO of de VN.

Duda's recente kwalificatie voor de Davos Dirty Dozen, evenals zijn voornemen om zijn potentiële veto tegenover de Europese Commissie te negeren, laten zien dat hij niet serieus wordt genomen.

2. De president legt de eed af: "Ervan uitgaande dat ik, door de wil van de natie, het ambt van president van de Republiek Polen zal vervullen, zweer ik plechtig dat ik trouw zal zijn aan de bepalingen van de grondwet, dat ik standvastig de waardigheid zal bewaken van de natie, de onafhankelijkheid en veiligheid van de staat, en het welzijn van het vaderland en de welvaart van zijn burgers zullen altijd mijn hoogste imperatief zijn."

Duda heeft de grondwet verschillende keren geschonden, maakt Polen belachelijk op het internationale toneel, wat de waardigheid van de Polen heeft geschaad, eist de vrijlating van criminelen uit de gevangenis, wat de veiligheid van de burgers ondermijnt, enz., enz.

3. Keurt op verzoek van de premier de belangrijkste documenten betreffende de defensie van het land goed, http://m.in. strategie op het gebied van nationale veiligheidsstrategieën en defensiesystemen.

Veel van Duda's acties wijzen erop dat hij ernstige emotionele en mentale problemen heeft, en bovendien wordt hij op afstand bestuurd door een persoon met een ernstige beperking in het inschatten van de situatie. Hoe kun je iemand zulke hulpmiddelen in handen geven?

4. De president kent bevelen en onderscheidingen toe die de hoogste onderscheiding van civiele en militaire verdiensten vormen.

Wie hij eerde... dat weten we. Ik zeg niet dat geen van deze mensen het verdiende. Maar hij versierde bijvoorbeeld ook Pietrzak.

En tot slot: het is niet onafhankelijk, het heeft geen medelijden met het welzijn van de natie, het is niet onafhankelijk en zelfstandig. Hij staat niet garant voor de continuïteit van de macht en de staat. Hij is geen autoriteit. Hij heeft de verkiezingen niet eerlijk gewonnen.

Over een paar weken zullen we een uitgebreid overzicht hebben van de verwoesting van de staat die Duda heeft vergoelijkt door ongrondwettelijke wetten te ondertekenen en de verkeerde mensen te benoemen.

Hij kan zijn ambt neerleggen. Hij zou het onmiddellijk moeten doen, vat Zakrzewska samen.

Niets meer niets minder.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku