Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Tusks belangrijke woorden

Gestart door Pieszyce, 26 januari 2024, 19:55

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Tusks belangrijke woorden
'Je hebt tijd om criminelen op een hoger niveau te brengen'

25 januari 2024

Tijdens de Sejm-sessie van vandaag liet Donald Tusk het fundamentele verschil zien tussen de huidige regering en PiS. – Het is de moeite waard om betrokken te raken bij het openbare leven en te wachten op het moment, zoals vandaag, waarop ik een glimlach zie op gezichten die zelden verschijnen – een oprechte glimlach van geluk – zei Tusk.

– Toevallig zit ik heel dicht bij president Kaczyński. (...) Soms hoor ik wat hij zegt. Toen de heer Kołodziejczak sprak en president Kaczyński aansprak als de heer Kaczyński, antwoordde president Kaczyński: kleine rotzak. Ik heb het hierover omdat een half uur later, toen een vertegenwoordiger van duizenden gezinnen (Iwona Hartwich - noot W24) met moeite handtekeningen verzamelde (...) voor het wetsvoorstel dat (...) noodhulp zou moeten bieden voor de meest getroffenen, kwam naar het podium, zelfs hij vond geen minuut de tijd om te luisteren naar het lot van mensen (...) die ernstig geschaad zijn door de omstandigheden - vervolgde de premier.

– Je hebt echter altijd tijd om criminelen die door een definitief vonnis zijn veroordeeld, naar nieuwe hoogten te tillen, concludeerde de regeringsleider.

Niemand van de PiS-banken reageerde. Nou, wat kon hij zeggen?

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku