Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Hołownia bespotte Kaczyński prachtig

Gestart door Pieszyce, 28 januari 2024, 01:16

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Hołownia bespotte Kaczyński prachtig
De PiS-leider wist niet wat te zeggen van verbijstering

27 januari 2024

Vrijdag probeerde Jarosław Kaczyński een schandaal te veroorzaken door te beweren dat... de Sejm niet bestaat. – Naar mijn mening, als de Sejm de Kamer van Buitengewone Controle niet erkent, bestaat deze op dit moment eenvoudigweg niet – betoogde hij.

Een dergelijk antwoord had hij echter niet verwacht.

– Dan moeten we nadenken over het betalen van salarissen en het ontologische dilemma oplossen waarmee parlementsleden van Wet en Rechtvaardigheid worden geconfronteerd: hoe kunnen ze iets uit het niets ontvangen – zei Szymon Hołownia, geciteerd door Onet.

– Heel serieus: Jarosław Kaczyński moet stoppen met het gebruik van metaforen, want dan raakt hij op. We zijn al naar alle historische tijdperken en belangrijke gebeurtenissen in de geschiedenis van Polen geweest. Nou, als hij vandaag zo'n filosofische tekst zou volgen dat iets dat bestaat niet bestaat... oké, laten we er serieuze consequenties uit trekken. Ik vraag me af hoe leden van zijn partij hierop zullen reageren als ze vernemen dat ze vanaf morgen hun salaris niet zullen ontvangen omdat de voorzitter het parlement ongeldig heeft verklaard – voegde de maarschalk van de Sejm eraan toe.

Kaczyński viel stil. Nou, wat moest hij zeggen?

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku