Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ordo Iuris brugemeesterskandidaat voor PiS in Warschau??

Gestart door Pieszyce, 4 februari 2024, 00:44

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ordo Iuris brugemeesterskandidaat voor PiS in Warschau??

Łukasz Olejnik    @olejnik_lukasz1

Prelegenci Akademii Ordo Iuris, a wśród nich kandydat PiS na prezydenta Warszawy Tobiasz Bocheński. Niesamowity przypadek!

Sprekers van de Ordo Iuris Academie, waaronder PiS-kandidaat voor het burgemeesterschap van Warschau, Tobiasz Bocheński. Een verbazingwekkend toeval!

#Belarus  #Ukraine      @propeertys

Tobiasz Bocheński z PiS jest wykładowca w Ordo Iuris podczas jednego z wykładów powiedział iż : ,,Lgbt nie ma prawa istnieć należałoby izolować trwale te dziwactwa dla dobra Polski ,, Jest też bliskim znajomym Przemysław Czarnek i zagorzałym zwolennikiem ograniczenia praw kobiet

Tobiasz Bocheński van PiS, docent bij Ordo Iuris, zei tijdens een van zijn lezingen: "Lgbt heeft geen bestaansrecht, deze eigenaardigheden moeten permanent geïsoleerd worden voor het welzijn van Polen." Hij is ook een goede vriend van Przemysław Czarnek en een fervent voorstander van het beperken van de vrouwenrechten.

Pieszyce

"De »Pion« van de voorzitter en mijn onderwijsfalen"
Voormalig docent over Tobiasz Bocheński

Magdalena Gałczyńska
4 februari 2024

- Op de middelbare school toonde hij een verregaande tegenzin om Duits te leren, die, zo leek het, voortkwam uit ideologische overwegingen. En hij gaf Duits op en stapte over op Frans. Deze fobie is heel sterk in hem," vertelt professor Marcin Gołaszewski, een germanist en hoofd van de gemeenteraad van Łódź, aan Onet. In 2005, vers van de universiteit, gaf hij les aan Bocheński aan de XXVIII LO in Łódź. - Hij bleek mijn mislukking in het onderwijs te zijn," voegt hij eraan toe.

• Tobiasz Bocheński, 36, voormalig gouverneur van Łódź en Mazowië, is zaterdag benoemd tot kandidaat van de PiS partij bij de verkiezingen voor het burgemeesterschap van Warschau. Formeel is Bocheński onpartijdig.
  • Tobiasz Bocheński onderscheidt zich door zijn vastberadenheid, kracht, intellect en eerlijkheid," prees PiS voorzitter Jarosław Kaczyński hem. Bocheński's campagneslogan wordt: "Voor de liefde van Warschau".
  • Hij zou moeten toevoegen dat hij uit deze "liefde voor Warschau" in Łódź geboren is, en nu verraadt hij het - Bocheński's voormalige middelbare school leraar in Łódź, vertelt Prof. Marcin Gołaszewski, hoofd van de gemeenteraad van Łódź uit Nowoczesna, Onet
  • Hij benadrukt dat hij Bocheński als zijn "educatieve mislukking" moet beschouwen. - Reeds als gouverneur van de partij Wet en Rechtvaardigheid heeft mijn oud-leerling mij, zonder reden, aangegeven bij de CBA. Dit zegt veel over een persoon," benadrukt het hoofd van de RM van Łódź.

Advocaat, academicus, gouverneur van Łódź en vervolgens van Mazowië. Tobiasz Bocheński is de kandidaat van de Wet en Rechtvaardigheid Partij voor het burgemeesterschap van Warschau. Hij werd gezalfd door Jarosław Kaczyński zelf. Hij is echter geen vooraanstaand politicus en zelfs binnen de Wet en Rechtvaardigheidspartij kent niet iedereen hem. Dus waarom zou hij degene zijn die moet vechten in zo'n moeilijk kiesdistrict voor de partij?

- Niemand wil een vernederende nederlaag op zijn palmares hebben. PiS heeft Warschau opgegeven toen Kaczyński er zelf uit vluchtte," zeggen politici. Dit is wat Onet journalist Piotr Halicki schrijft over Bocheński's kandidatuur voor burgemeester van Warschau. Zoals hij opmerkt, ziet PiS-voorzitter Jarosław Kaczyński hem als de "nieuwe Duda".

Belangrijkere politici van de partij ambiëren deze rol niet, omdat ze geen nederlaag op hun palmares willen hebben. - Aan de andere kant zijn sommige collega's uit Warschau boos omdat er mensen zijn die de stad meer verdienen, zoals de raadsleden van de hoofdstad," horen we in PiS.

Alleen dat Bocheński - wiens verkiezingsslogan in de gemeenteraadsverkiezingen zal zijn: "Voor de liefde van Warschau", is geboren in Łódź en begon zijn politieke carrière hier.

Eerst, toen Prof. Zbigniew Rau gouverneur van Łódź werd nadat de Wet en Rechtvaardigheid partij aan de macht kwam in 2015, werd Bocheński zijn assistent en vervolgens zijn adviseur. Hij was al betrokken geraakt bij Rau toen hij in 2012 de post aanvaardde van secretaris voor wetenschappelijke zaken bij het Alexis de Tocqueville Centrum voor Politiek en Juridisch Denken, dat geleid wordt door Rau. In 2017 werd hij directeur van het gouverneurskantoor en sinds 2019 is hij gouverneur van Łódź.

Als gevolg van politieke onrust belandde hij uiteindelijk in de hoofdstad, waar hij in het voorjaar van 2023 het roer overnam als Mazowische Gouverneur, toen zijn voorganger, Konstanty Radziwill, Pools ambassadeur in Litouwen werd. Het lijkt er nu op dat Bocheński de 'dark horse' van de Wet en Rechtvaardigheid Partij zal zijn in de lokale verkiezingen. Verwacht wordt dat hij in Warschau tegenover Rafał Trzaskowski komt te staan. Een verliezende missie? We zullen zien.

"Hij heeft een sterke anti-Duitse fobie. Hij is mijn mislukking in het onderwijs, hij heeft me zelf verketterd."

- Ik ontmoette hem op de middelbare school, in 2005. Ik kwam toen net van de universiteit en wilde graag met jonge mensen werken. En toen ik hem Duits begon te leren, "stond hij meteen tegen me op". Dit kwam voort uit een soort anti-Duitse fobie," vertelt Marcin Gołaszewski, het hoofd van de gemeenteraad van Łódź uit Nowoczesna, die Bocheński's leraar was op de XXVIII middelbare school in Łódź, aan Onet. - Hij gaf het leren van Duits op. Uit afkeer van het land en van de taal, lijkt me. Hij koos voor Frans," herinnert hij zich.

Laten we benadrukken dat Tobias Bochenski, die niet algemeen bekend is, zaterdag op de persconferentie van Wet en Rechtvaardigheid verklaarde dat hij kandidaat was voor het burgemeesterschap van de hoofdstad: "Veel mensen zeggen dat ik een onbekende figuur ben. Laat me je eraan herinneren dat Rocky, voor zijn gevecht met Apollo Creed, ook onbekend was".

- Tobiasz (Bocheński-ed.) lijkt een zwak te hebben voor dit personage," vertelt professor Golaszewski. - Als het niet Rocky is, dan Rambo. Ik herinner me zelf dat hij ooit een dergelijke vergelijking gebruikte op een conferentie," wijst hij erop.

- Toen hij het had over de vermeende "volledige legaliteit" van "homo-bussen" of "foetussen" die door de straten van Łódź reden, waarbij hij verscheurde, vervalste foto's van vermeende menselijke foetussen liet zien, zei hij dat ze er net zo brutaal uitzagen als een beeld uit een John Rambo-film. Nou, een nogal ongezellige en ronduit onsmakelijke vergelijking," vertelt het hoofd van de RM in Łódź ons.

- Dit is mijn opvoedkundig falen. Want wat moet ik zeggen over een oud-student die mij, ongegrond en zonder enige reden, heeft aangegeven bij het CBA, met het argument dat ik te weinig zou besteden aan mijn dagelijks leven? Het CBA heeft niets gevonden, ook al heeft het anderhalf jaar om de zaak heen gedraaid. Dit is wat voor man Bocheński is, - benadrukt hij.

"Hij zou moeten toevoegen: ik verraad Łódź en ik ben de »pion« van Kaczynski".

- "Ik ben geboren in Łódź en nu verraad ik het. Uit liefde voor Warschau". - Zo zou de hele verkiezingsslogan van de heer Bocheński moeten luiden," vertelt professor Gołaszewski ons.

- Deze Warschau episode is slechts een korte affaire in het leven van de heer Bocheński, van een paar maanden. Of heeft hij aan de zijde van de president van Wet en Rechtvaardigheid de rol overgenomen die hij eerder had aan de zijde van de voormalige gouverneur van Łódź, Zbigniew Rau? - vraagt het hoofd van de RM van Łódź. - In het verleden was hij Rau's 'varen' - of liever 'varen'. En nu is hij de 'varen' van Kaczyński geworden," wijst hij erop.

- Sinds ik hem herinner van de middelbare school, was hij extreem kritisch over alle Pools-Duitse betrekkingen," vertelt professor Golaszewski ons. - Hij was een welbespraakte student, hij had zijn eigen meningen en was altijd kritisch over Duitsland," zegt hij.

- Als jonge leraar probeerde ik een discussie op gang te brengen in de klas, maar het was alsof de argumenten van de tegenpartij Bocheński niet bereikten. Omdat hij zijn eigen argumenten kende en daaraan vasthield. Hij verschanste zich in zijn anti-Duitse fobie. Dit is des te pijnlijker omdat de zustersteden van Warschau Berlijn en Düsseldorf zijn," zegt het hoofd van de gemeenteraad van Łódź en een Germanist.

- Deze anti-Duitse fobieën overlapten in Tobias' geval met enkele anti-vrouwen fobieën - een voorbeeld is zijn steun voor die "foetussen". - en over de fobieën van decommunisatie - benadrukt Prof. Golaszewski.

"Bochenski vraagt me: "Waar is je stropdas? Voor de Duitse ambassadeur heb je hem omgedaan."

- Onze wegen ontmoetten elkaar jaren later, toen ik terugkeerde uit Duitsland, mijn doctoraat en habilitatie deed en hoofd werd van de RM van Łódź. Hij was toen de door de Wet en Rechtvaardigheid partij gezalfde gouverneur", zo vertelt Prof. Golaszewski aan Onet over zijn meest recente contacten met Bocheński.

- Ik herinner me nog goed zijn gedrag tijdens een patriottische gebeurtenis in verband met de herdenking van het bloedbad van Katyn," zegt hij.

- Plotseling, in aanwezigheid van een tiental andere mensen van zowel het stads- als het provinciebestuur, wendde hij zich tot mij met een eigenaardige vraag: "Komt mijn outfit overeen met de ceremonie die ik bijwoon?" Ik zei hem dat een formeel pak volledig gepast was. Hij antwoordde: "En waar is de stropdas?" Ik zei dat ik die meestal niet draag en als ik er een draag, is het alleen voor begrafenisceremonies. En hij voegde eraan toe dat "hij weet wanneer ik een stropdas draag, omdat hij me eraan kan herinneren dat ik die droeg voor het bezoek van de Duitse ambassadeur aan Łódź". - herinnert zich Prof. Gołaszewski. - Het was nogal een rariteit," zegt hij.

- Net zo bizar was het feit dat hij, als adviseur van Rau in de verkiezingen van 2019, verantwoordelijk zou zijn geweest voor diens extreem homofobe campagne, waarin Rau homoseksualiteit bijna vergeleek met zoöfilie en pedofilie. Dit was monsterlijk," benadrukt Prof. Golaszewski.

- Laat ik het ronduit zeggen. Hij was een soldaat van de Wet en Rechtvaardigheid partij, dus die soldaat is gebleven. En met zijn anti-Duitse-anti-vrouwelijke fobieën paste hij perfect in de lijn van die partij," vertelt Bocheński's voormalige leraar. - En nogmaals, hij werd een voorbeeldige 'PiS-soldaat' in de lokale overheid van Łódź en daarna Mazowië. En dit pad vervolgt hij. Vroeger als 'pion' van Rau en nu als 'pion' van Kaczynski," concludeert professor Golaszewski.

Magdalena Gałczyńska
Journaliste Onet

Bron:  Onet.pl przez Magdalena Gałczyńska      język po Polsku

Pieszyce

Bocheński verbergt dat hij van PiS is. Dit is waar wij hem aan herinneren

5 februari 2024

Het is best interessant dat PiS-kandidaten niet vermelden welke partij zij vertegenwoordigen... Zou dit bord een last voor hen kunnen zijn? Zal er een ontsnapping mogelijk zijn aan het logo van de partij en doen alsof het er niets mee te maken heeft? – vraagt Sławomir Kalinowski.

Internetgebruikers wezen er ook op dat Bocheński ongeoorloofd symbolen gebruikt die geen verband met hem hebben, zoals de symboliek van de opstand. Hij komt zelf uit Łódź.

Tobiasz Bocheński is lid van PiS. Het verbergen van dit feit voor de samenleving betekent dat hij zich schaamt om deel uit te maken van de partij die Polen heeft beroofd en enorme prijzen en inflatie in Polen heeft geïntroduceerd.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

TW Wolfgang      @tw_wolfgang

Kandydat na prezydenta Wawy @TABochenski
: Nic mnie nie łączy z Ordo Iuris", " nie przypominam sobie, abym tam wykladal". Następny Motylek z Pis z Alzheimerem.  >:(

Kandidaat voor president van Wawa @TABochenski
: Ik heb niets met Ordo Iuris te maken, "Ik kan me niet herinneren dat ik daar les heb gegeven." Nog een ho*r van PiS met Alzheimer.  >:(