Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Andrzej Duda herinnerde zich zichzelf

Gestart door Pieszyce, 15 februari 2024, 01:14

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Andrzej Duda herinnerde zich zichzelf
Hoewel het voor hem beter zou zijn om te zwijgen

14 februari 2024

Andrzej Duda toonde zich opnieuw een loyale PiS-soldaat. In een tijd waarin de partij een interne crisis doormaakt en het leiderschap van Kaczyński feitelijk in twijfel wordt getrokken, begon de president Donald Tusk aan te vallen. Waarschijnlijk in de hoop dat de media zich nu alleen op zijn woorden zouden concentreren. Dat zal vragen over wat er feitelijk gebeurt in PiS terzijde schuiven.

– Na deze twee maanden is het helaas duidelijk dat de regering de zogenaamde rechtsstaat wil herstellen met een laars, een knoet en een knuppel. Naar mijn mening hebben deze acties meer te maken met anarchie dan met de rechtsstaat. (...) – zei Duda in een interview met Interia.pl.

–  We kunnen niet praten over het herstel van de rechtsstaat en tegelijkertijd de democratische beginselen schenden en de wet overtreden. Ondertussen heeft premier Donald Tusk vanaf het begin aangekondigd dat hij de wet en de grondwet zou respecteren 'zoals zij die begrijpen', betoogt de president.

Ik vraag me af waarom hij de volledige minachting voor de wet die na 2015 in Polen heerste, niet vermeldde? Weet hij het niet meer of wil hij het zich niet meer herinneren?

Bron:  wiesci24.pl       język po Polsku