Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Maar ze eten daar! Publieke ruzie tussen PiS-politici

Gestart door Pieszyce, 15 februari 2024, 02:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Maar ze eten daar! Publieke ruzie tussen PiS-politici

14 februari 2024

Tot nu toe lijkt PiS een monolithische partij. Samengevoegd door Jarosław Kaczyński. En het uitoefenen van macht. Nu is het echter duidelijk dat met het verlies van de macht de partijmonoliet ophoudt te bestaan. En interne ruzies vloeien over naar de media.

Jan Krzysztof Ardanowski, voormalig minister van Landbouw in de regering van Mateusz Morawiecki, gaf publiekelijk toe dat het zijn van een "totale oppositie" een "weg naar nergens" is voor PiS. – Het is dom, dodelijk en tegelijkertijd ineffectief als het gaat om het herwinnen van de macht in de toekomst. Ik accepteer deze richting niet, zei Ardanowski.

– We moeten de waarheid onder ogen zien en verantwoording afleggen voor wat er is gebeurd (...). Als we niet opkomen voor de waarheid en geen nieuwe ideeën presenteren, zullen we afglijden naar een onbeduidende partij met een tiental procent, een beetje bejaard en bankhangend – voegde de PiS-politicus eraan toe.

Deze op gezond verstand gebaseerde woorden werden al snel beantwoord met een reactie van het partijapparaat. – Jan Krzysztof Ardanowski is geen populaire politicus in PiS – zei Mariusz Błaszczak op Polsat News.

Ja, maar Ardanowski sprak over specifieke problemen van de partij. En fouten gemaakt bij het uitoefenen van macht. Ik vraag me af wat Błaszczak over hen te zeggen heeft?

Bron:  wiesci24.pl       język po Polsku

Pieszyce

Als mens is Jan Krzysztof Ardanowski zeker niet slecht.

Als minister zat het hem tegen, maar met een premier als Morawiecki is dat niet verwonderlijk. Ook de boeren lagen dwars, en laten we niet vergeten, boleren klagen altijd. Als een boer niet klaagt gaat zijn bedrijf kapot.

In bovenstaand artikel heeft Ardanowski volledig gelijk. Schuld bekennen, veren schudden en opnieuw proberen is goeds op te zetten, wel onder een andere naam want de naam PiS is nog erger dan arsenicum, er waren immers geen rechten en ook geen rechtvaardigheid.  ;)