Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Duda's verbazingwekkende gedrag. Wat wil hij niet weten?

Gestart door Pieszyce, 22 februari 2024, 21:55

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Duda's verbazingwekkende gedrag. Wat wil hij niet weten?

19 februari 2024

Het klinkt ongelooflijk, maar Andrzej Duda is duidelijk niet geïnteresseerd in het afluisterschandaal. Volgens de media waren de slachtoffers van Pegasus enkele tientallen invloedrijke politici op het gebied van Wet en Rechtvaardigheid. Afgeluisterd door diensten... gecontroleerd door PiS.

Donald Tusk zei dat de president niet geïnteresseerd was. Zijn verbazing verbergt hij niet.

– Ik heb de president tijdens deze bijeenkomst (Kabinetsraad -W 24.) heel openlijk verteld dat alle documenten tot zijn beschikking staan als hij interesse toont. Het document, dat een openbaar document was, werd tijdens deze bijeenkomst door mij aan de president getoond, zei Tusk tijdens de persconferentie van vandaag. – Alle documenten betreffende Pegasus staan ter beschikking van de president. Hij heeft nog geen interesse getoond. Het is niet aan mij om te beoordelen waarom, voegde hij eraan toe.

– Ik zal dit soort gevallen niet gebruiken als instrument voor politieke strijd. Verwacht alsjeblieft niet dat ik de lekkerste stukjes uit deze documentatie haal en de publieke opinie verblind. Daar zijn de juiste diensten voor en hier wordt een niveau van echte verantwoordelijkheid aanbevolen, benadrukte de premier.

Wij zijn benieuwd naar het gedrag van Andrzej Duda. Ik vraag me af waar hij bang voor is om te ontdekken? Of misschien weet hij het al, speelt hij gewoon voor de tijd?

Bron:  wiesci24.pl       język po Polsku