Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Palikot noemde de ziekte van Ziobra een 'valstrik'

Gestart door Pieszyce, 24 februari 2024, 00:53

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Palikot noemde de ziekte van Ziobra een 'valstrik'
Michał Wójcik: Het is oneerlijk

Rafał Strzelec 
22 februari 2024

Janusz Palikot, een voormalig lid van de Sejm, suggereerde online dat de ziekte van Zbigniew Ziobro een 'valstrik is van het hoofd oncologie in Lublin'. Bedenk dat de voormalige minister van Justitie naar verluidt kampt met slokdarmkanker. - Politieke pogingen om deze zaak op te spelen zijn oneerlijk," vertelt Michał Wójcik, vicevoorzitter van Soeverein Polen.

Zbigniew Ziobro is sinds december niet meer actief in de Poolse politiek. De reden is een kankeraandoening aan de slokdarm. Volgens berichten in de media zou Zbigniew Ziobro zich kandidaat stellen voor het Europees Parlement, maar zijn gezondheidstoestand staat hem niet toe om als parlementslid te fungeren, laat staan als lid van het Europees Parlement, wat lange reizen met zich mee zou brengen.

Vertegenwoordigers van zijn thuispartij, Soeverein Polen, hebben bij verschillende gelegenheden commentaar gegeven op de toestand van Zbigniew Ziobro. Michal Wojcik meldde onlangs dat de ziekte was uitgezaaid toen het werd gediagnosticeerd. De voormalige minister van Justitie heeft al drie chemotherapiebehandelingen en radiotherapie ondergaan. Hij is echter in afwachting van een zeer ernstige operatie.

Palikot over Ziobro's ziekte: een valstrik

Een schokkende theorie over de ziekte van Zbigniew Ziobro werd gedeeld door voormalig parlementslid Janusz Palikot, die het de laatste tijd niet zo goed heeft. Zijn bedrijf zit zwaar in de schulden, het bedrijf is in gebreke gebleven met de btw en heeft een tijd lang de salarissen van zijn werknemers niet op tijd betaald.

Op donderdag 22 februari plaatste Palikot onverwacht een bericht op het X-platform over de toestand van Zbigniew Ziobra.

Ik sprak met verschillende medische professoren in Lublin. De hele zaak met Ziobra is opgezet spel door het hoofd oncologie in Lublin. Waarom onderzoekt niemand dit? - schreef de oprichter van de Palikot Beweging.

Michał Wójcik: Het is oneerlijk

We vroegen de eerder genoemde Michał Wójcik, een van Zbigniew Ziobro's naaste medewerkers, om commentaar op de informatie die Janusz Palikot online heeft gezet.

Ik wil geen commentaar geven op deze woorden, ik denk niet dat het nodig is. Ik heb in de media al bericht over de gezondheidstoestand van Zbigniew Ziobro. Drie medische centra hebben de ziekte van de minister vastgesteld. Hij vecht momenteel voor zijn leven. Politieke pogingen om deze zaak te bespelen zijn oneerlijk," zei de vicevoorzitter van Soeverein Polen in een interview met o2.pl.

Het is de moeite waard om toe te voegen dat Zbigniew Ziobro door de Pegasus commissie als getuige werd opgeroepen. Het voormalige hoofd van het ministerie van Justitie is naar verluidt bereid om voor de commissie te verschijnen, maar pas over een paar maanden. Op dit moment heeft zijn gezondheid de prioriteit.

Bron: o2.pl przez Rafał Strzelec     język po Polsku 

Pieszyce

Anna Kola     @AnnaKola3

Zwolnienia lekarskie Zbigniewa Ziobry które trafiły do Sejmu były wypisane przez tą samą lekarkę ze szpitala w Lublinie, ostatnie które wystawione było pod koniec stycznia czyli wtedy kiedy Ziobro przebywał we Włoszech... no to jak to jest z tą chorobą? Może koledzy sypną?

De ziektebriefjes van Zbigniew Ziobro die naar de Sejm werden gestuurd, werden geschreven door dezelfde arts uit het ziekenhuis in Lublin, de laatste werd eind januari uitgegeven, dat wil zeggen toen Ziobro in Italië was... dus hoe zit het met deze ziekte? Misschien vallen mijn collega's uit elkaar?