Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een belangrijke boodschap van internetgebruikers aan de huidige overheid

Gestart door Pieszyce, 5 maart 2024, 23:21

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een belangrijke boodschap van internetgebruikers aan de huidige overheid:
we hebben het internet voor u teruggevonden, verpest het niet!

4 maart 2024

Een belangrijke boodschap aan de huidige regering: vergeet niet wie voor u het internet heeft teruggevonden en heeft bijgedragen aan het herstel van de democratie. En pak belangrijke zaken aan en houd PiS verantwoordelijk! Als u een fout maakt, zullen wij u daarover vertellen en u eraan herinneren totdat u deze corrigeert of in schande wegloopt. Nultolerantie.

– Herinner jij je Twitter nog in 2015? Zo niet, dan zal ik u eraan herinneren. PiS was een hegemon op sociale media en online discussieforums. Politici van de oppositie waren bang om op Twitter te schrijven. TT werd gedomineerd door trollen en haters, betaald door mensen als Matecki, Głosernaker en Tarczyński. Onder elke vermelding lazen de oppositiepoliticus en zijn aanhanger honderden, zo niet duizenden, beledigingen, bedreigingen, beschuldigingen, leugens over zichzelf en de kwesties die ze bespraken - schrijft een bekende internetgebruiker.

– Elke peiling was hypocriet en werd gedomineerd door rechtse obertrollenboerderijen die de werkelijkheid verdraaiden met hun onbeschaamdheid en onbeschoftheid. Niemand kon er mee omgaan, het internet was van hen. Toen kwamen er mensen zoals ik, we kwamen samen in een groep en keerden niet de andere wang toe. We hebben hits, bedreigingen en beledigingen voor je opgevangen, we hebben je berichten bezocht, accounts verloren en teruggekeerd naar de volgende, waarbij we nog steeds PiS-leugens, hypocrisie, cynisme aan het licht brachten, diefstal toonden en domheid belachelijk maakten. Ze hebben haat, haatzaaiende uitlatingen en de minachtingsindustrie uitgevonden, maar wij bleken er veel beter in te zijn. Ze begonnen bang te worden, voegt hij eraan toe.

– We moedigden marsen, protesten en burgerlijke ongehoorzaamheid aan en steunden actief elk vrijheidsinitiatief. Ik ken de mythes over betaalde oppositiehaters, maar ik weet, en jij weet, dat niemand er ooit geld voor wilde hebben en dat niemand van jullie het ooit heeft voorgesteld. Ik en mijn vrienden deden het voor de lol, omdat we meesters zijn in het spuwen naar mensen, en niemand kan ons overtreffen als het gaat om haat en minachting voor leugenaars en dieven van pis + hapjes. We reageerden op onbeschoftheid met nog meer onbeschoftheid, en op bedreigingen reageerden we met agressie. We hebben de waarheid recht in hun liegende ogen geschreven, en het is het gemakkelijkst om gehaat te worden als je de waarheid schrijft, altijd en voor iedereen - schrijft Stockton Diabeł, een van de meest herkenbare internetgebruikers in Polen.

Wij doen een beroep op de autoriteiten: verpest het niet! Als je slechte beslissingen neemt, ga er dan vanaf. Luister naar kritiek en wees niet arrogant, want het is de arrogantie die PiS heeft verpest.

Bron wiesci24.pl     język po Polsku