Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Amerikanen zeggen genoeg! Mastalerek, het grootste probleem van Andrzej Duda

Gestart door Pieszyce, 15 maart 2024, 13:36

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Amerikanen zeggen genoeg! Mastalerek, het grootste probleem van Andrzej Duda

14 maart 2024

Marcin Mastalerek maakte zo'n slechte indruk op de Amerikanen dat de Poolse delegatie achter de schermen te horen kreeg hem niet meer mee te nemen naar dergelijke bijeenkomsten. Waarom?

– Andrzej zal geen enkele wet ondertekenen die Poolse vrouwen daadwerkelijk helpt. Tot de 12e week komt er geen morning-afterpil en helaas ook geen abortus op verzoek. Dit betekent dat er geen ondertekende wetten zullen zijn... maar tot het einde van de ambtstermijn van president Andrzej kan ik me niet voorstellen dat welke vrouw dan ook geschaad zal worden door de POOLSE RECHTVAARDIGHEID. Begrijp me goed... de wet moet gerespecteerd en gehoorzaamd worden. Ze kunnen ook worden geïnterpreteerd in het voordeel van de burgers. Zo zal het zijn... omdat het zo hoort te zijn. Wat betreft "15 pillen slikken", zou ik, als ik Andrzej was, geïnteresseerd zijn in zijn naaste collega's en hun vreemde gedrag. De pillen kunnen worden geslikt en kunnen worden vermalen en gesnoven als een Eskimo... dan is het voor sommige mensen moeilijk om met president Biden stil aan tafel te zitten. En laat Andrzej, de bisschop en Jarek... uit de buurt van vrouwen blijven. – schreef Michał Chmielewski, op internet beter bekend als Tienpsycholoog.

Misschien verklaart dat de Amerikaanse reactie.

Bron:   wiesci24.pl      język po Polsku