Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

PiS probeert de arrogantie van Kaczyński te verhullen

Gestart door Pieszyce, 17 maart 2024, 01:48

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

PiS probeert de arrogantie van Kaczyński te verhullen
Ze zullen het niet redden!

15 maart 2024

Vandaag was de publieke opinie verontwaardigd over de toespraak van Jarosław Kaczyński voor de parlementaire Pegasus-commissie. De PiS-leider toonde zijn arrogantie, net als in de beste jaren van zijn regering.

Hij was waarschijnlijk tevreden met zichzelf. In de Nowogrodzkastraat realiseerde men zich echter dat dergelijk gedrag van Kaczyński een imagoramp was. En als gevolg daarvan een verdere daling in de peilingen.

Daarom proberen ze het op de een of andere manier te 'verdekken'. – Pegasus is een van de vele systemen waarover de diensten van een democratische staat moeten beschikken als zij de veiligheid van burgers zowel extern als intern willen waarborgen. Dit is wat de voorzitter getuigde: "natuurlijk wist ik dat Pegasus bestond", "natuurlijk geloof ik dat de Poolse staat niet weerloos kan zijn en dit soort systemen moet hebben", "natuurlijk heb ik deze kwestie behandeld, maar als een derderangs kwestie omdat deze de belangrijkste was. De kwestie was de oorlog in Oekraïne en de kwestie van de verdediging van de Republiek Polen en bewapening op een ongekende schaal", betoogde prof.
Przemysław Czarnek.

Toen begon hij te verzekeren dat het niet Kaczyński was die zichzelf vandaag in verlegenheid bracht, maar de parlementsleden die hem ondervroegen. – De schande van mevrouw Sroka, de schande van de heer Śliż, de schande van de heer Trela en andere vertegenwoordigers van dat politieke toneel in de Pegasus-commissie – zei Czarnek.

Eigenlijk leven ze allemaal in een parallelle wereld. Zonder de minste connectie met de werkelijkheid.

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku