Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Paus Franciscus doet een beroep op Polen om ‘het leven te beschermen’

Gestart door Pieszyce, 21 maart 2024, 00:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Paus Franciscus doet een beroep op Polen om 'het leven te beschermen'
Hij wil een Polen zonder abortus

abortus
20 maart 2024
Dominika Maciejasz

Laat Polen een land zijn dat het leven op elk moment beschermt, vanaf het moment dat het in de baarmoeder van de moeder verschijnt tot aan het natuurlijke einde – deed paus Franciscus een beroep op de Polen in zijn groet.

De groet van de paus aan de Polen werd namens Franciscus voorgelezen door pater Pierluigi Girolli van het Vaticaanse Staatssecretariaat. De paus kon dit niet persoonlijk doen vanwege langdurige gezondheidsproblemen. In februari kreeg hij griep en vervolgens bronchitis en ging naar het ziekenhuis voor verdere diagnose.

"Ik groet de Polen hartelijk. Ieder jaar op 24 maart vier je in Polen de Nationale Levensdag. Als ik aan je thuisland denk, zou ik daar graag mijn droom op willen toepassen die ik een paar jaar geleden uitte toen ik over Europa schreef. Laat Polen het land zijn dat het leven op elk moment beschermt, vanaf het moment dat het in de baarmoeder van de moeder verschijnt tot aan het natuurlijke einde ervan. Vergeet niet dat niemand de meester van het leven is, noch die van hemzelf, noch die van anderen. Ik zegen je vanuit mijn hart."

De paus gaf toe dat hij niet alleen verwees naar de Nationale Dag van het Leven, maar ook naar het wijzigen van de bepalingen van de Franse grondwet. Op 8 maart 2024 werd het recht op abortus in de grondwet opgenomen, en daarmee werd Frankrijk het eerste land ter wereld dat dit in de grondwet garandeerde. President Macron kondigde ook de legalisering van euthanasie aan.

Franciscus verwijst opnieuw naar abortus. In de autobiografie, die deze week in de boekhandel ligt, lezen we dat het menselijk leven beschermd moet worden vanaf de conceptie tot de dood, en dat draagmoederschap de menselijke waardigheid bedreigt en kinderen als handelswaar behandelt. "Ik zal nooit stoppen met herhalen dat abortus moord is, een criminele daad. Er zijn geen andere woorden: het betekent afwijzing, eliminatie van menselijk leven, wat onschuldig is", schrijft de paus.

Bron:  wyborcza.pl przez Dominika Maciejasz      język po Polsku

Pieszyce

Het stopt maar niet.  :'(   >:(

Laat iedere vrouw daar zelf over beslissen, of gaat de paus ook de straf ontvangen en verwerken die eigenlijk volgens de kerk voor die vrouw zou zijn en zal komen??

Hoe kan een kerk, die zegt een kerk van liefde te zijn, van vrouwen eisen dat ze misvormde baby's baren die een paar maanden later alsnog sterven??
Hoe kan een kerk, die zegt een kerk van liefde te zijn, van vrouwen eisen dat ze zoveel ONVOORSTELBAAR verdriet moeten ondergaan??

De Poolse staat zegt dat men zulke moeders zal helpen, maar er is nog niet één regering geweest die dat ook ECHT en VOLLEDIG heeft gedaan.

DAAROM, laat vrouwen zelf beslissen en laat de paus zich met het geestelijke bezig houden en niet met het lichamelijk welzijn van van een menselijk wezen, op wat voor manier dan ook.
We moeten niet meer terug naar de tijd, dat de paus of de pastoor langs komt om te zeggen dat het weer tijd is dat er een kind komt.

Onderstaand een reactie van een Twitteraarster genaamd Ewa. Ze heeft het geweldig geformuleerd.

Waarom?

Abortus zou niet mogen, maar een moordenaar van vrouwen en kinderen in diverse landen als vriend beschouwen en zelfs feliciteren als deze gefixte verkiezingen wint, dat mag wel?
Hebben de dode vrouwen en kinderen en mannen in Oekraïne MINDER waarde dan een dode misvormde foetus?

Te asociaal om er zelfs maar aan te denken.

Ewa      @Ewa0909Ewa

Papież Franciszek apeluje do Polaków o "ochronę życia". Chce Polski bez aborcji..
A ja apeluję do pana Franciszka. Papieża, by przestał kumplować się z mordercą Putinem

Paus Franciscus doet een beroep op Polen om 'het leven te beschermen'. Ik wil Polen zonder abortus...
En ik doe een beroep op meneer Franciszek. De paus stopt met vriendschap te sluiten met de moordenaar Poetin

citaatfoto: wyborcze.pl