Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Fout van het Ministerie van Infrastructuur

Gestart door Pieszyce, 25 maart 2024, 10:44

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Fout van het Ministerie van Infrastructuur
Het wil doorgaan met de kwestie van het graven van de Vistula Spit

24 maart 2024

Het graven van de Vistula Spit was een grote fout van PiS, die de Polen vele miljarden zloty heeft gekost en we voelen nog steeds de gevolgen van deze onzorgvuldige besteding van geld. De belastingen worden verhoogd en de graafkosten zijn nooit gecontroleerd. Dit is een vergissing.

Nu vernemen we dat het ministerie van Infrastructuur het Vistula Spit-project wil voortzetten en de bodem van de baai wil verdiepen zodat zeeschepen Elbląg kunnen binnenvaren. Dit is volkomen onnodig en zeer kostbaar, en bovendien zal de vaarweg jaarlijks voor miljoenen dollars verdiept moeten worden.

Elbląg heeft geen zeehaven nodig omdat er geen goederenvervoer plaatsvindt en dankzij de handige wegverbinding met Gdańsk en Gdynia zal elke vrachtoverdracht over de weg sneller verlopen. Iets in Gdynia herladen op een klein schip (de zogenaamde feeder) en het naar Elbląg sturen is een logistieke absurditeit, een zeer dure en volkomen onnodige operatie.

Respecteer het geld van de belastingbetalers, want de belastingbetalers zullen binnenkort hun gezond verstand eisen – voorlopig ontbreekt het het ministerie daar ernstig aan!

Het ministerie zou dit aan logistieke medewerkers moeten vragen, en niet aan politici en oplichters. En bespaar!

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Bobal

Die Split ligt er nu eenmaal dus gebruik hem dan ook maar. Daar hoort helaas ook onderhoud bij. Maar misschien speelt het voor Defensie ooit nog een rol, haven vlakbij Kalilingrad. Ik heb geen idee, maar dat kwam zo in mij op.

Pieszyce

Hai Bobal,

Dank voor je reactie. Alles goed??

Ja inderdaad, maar ik ben bang dat als er een flink zeeschip in komt, hij klem komt te zitten. Zou misschien ook nog eens het beste zijn hahahahahaha, het zand slibt direct de rest van het gat dicht hahahaha

Het probleem van onderhoud is, dat de aanslibbing van zand daar enorm is, dat was al tijdens de bouw van de sleuf. Voor de opening heeft men alles al uitgebaggerd. De deskundigen hebben al hard gemaakt, dat wanneer er echt zeeschepen door zouden moeten, er permanente 24/7 baggerwerkzaamheden nodig zijn tegen een prijs die moeilijk te betalen zal zijn.

Defensie weet ik niet, de volgende oorlog zal een drone oorlog zijn, kijk maar naar Oekraïne, die maken ze zelfs naar Australisch model van Karton. Lol Maar het zou kunnen, hoewel Polen op dit moment, als je alles volgt van defensie, daar te zwak voor is.

Ik zeg maar zo. . . . .  als een enkel bedrijf het zou moeten betalen zal men NEE zeggen, maar een overheid heeft altijd geld genoeg  . . . . . . . . . . . . . . van een ander.   >:(

Zo en nu ga ik slapen, straks om 07:30 er weer uit ik wordt daarna verwacht.  ;D  ;D  ;D