Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

“Je zult ons niet verdelen en je zult niet winnen met ons netwerk”

Gestart door Pieszyce, 1 april 2024, 23:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

"Je zult ons niet verdelen en je zult niet winnen met ons netwerk"
– Internetgebruikers hebben genoeg van omkoopbare journalisten

1 april 2024

– Al in januari 2021. Ziobro probeerde de zogenaamde door te drukken "vrijheidswet", waarbij de vijfkoppige Raad voor de Vrijheid van Meningsuiting de naleving van de "vrijheid van meningsuiting" op internet moest garanderen, en de aanklager zou beslissen over het onmiddellijk blokkeren van ongemakkelijke inhoud - schrijft een bekende internetgebruiker.

– Morawiecki daarentegen werkte aan zijn eigen wijziging van de wet op het nationale cyberbeveiligingssysteem, waarin hij zichzelf het recht verleende om uitzendingen op internet te blokkeren. En alleen het conflict tussen Ziobro en Morawiecki, evenals de EU-regelgeving waaraan reuzen als Facebook en YouTube onderworpen zijn, blokkeerden de opmars van PiS naar het internet. Wat was ik toen bang... Toen was al duidelijk dat het netwerk een macht was. En de vrijheid van communicatie werd gered en door de gewone gebruikers naar Polen gebracht.

– Achter platforms als FB, Twitter en Tik Tok ging het agitatiesucces van elk protest, elke mars, verkiezingsopkomst en overwinning schuil. Het was niet voor niets dat PiS ons effectief wilde ploegen. Ik ben niet meer bang. Maar ik constateer met groeiende schaamte dat vandaag de dag de grootste voorstanders van PiS-wetten en moordisme degenen zijn wier professionele journalistieke missie de vrijheid van meningsuiting omvatte. En ook al klink ik een beetje opschepperig, je bent klaar. We hebben onze eigen helden en we kennen jou door en door. Je zult ons niet verdelen en je zult niet winnen met ons netwerk.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku