Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Weer een belofte vervuld. "Oma's" begint

Gestart door Pieszyce, 5 april 2024, 22:17

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Weer een belofte vervuld. "Oma's" begint

3 april 2024

Tijdens een bijeenkomst met kiezers in Kraków presenteerde Donald Tusk vandaag weer een ingeloste belofte van zijn regering.

- Ik wil goed nieuws vertellen voor alle moeders, aanstaande moeders maar ook moeders met de allerkleinste baby's. We zijn net klaar met het zogenaamde grootmoederschap project. Over een paar dagen, tijdens de volgende kabinetsvergadering, zullen we dit project goedkeuren," kondigde de premier aan.

- Maar vandaag kan ik voor 99 procent zeggen: ik weet zeker dat nog dit jaar de eerste 'oma-uitkering' wordt uitbetaald. Ik denk dat Poolse ouders net na de vakantie proactief kunnen zijn na de geboorte van hun kind. Elke moeder die eerder weer aan het werk wil, krijgt de beloofde 1.500 złoty  van de staat om een kindermeisje, een oma, een zus of een crèche te betalen," zei de regeringsleider.

In dergelijke situaties kunnen we zien hoeveel PiS liegt. We hebben immers al zoveel gehoord dat Tusk uitkeringen zal "weghalen", dat hij zijn beloften niet zal nakomen, enz. Ondertussen wordt al niet zonder reden gezegd dat niemand zoveel zal geven als PiS belooft.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku