Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Sienkiewicz had gelijk. Het einde van de PiS-opstand

Gestart door Pieszyce, 9 april 2024, 21:33

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Sienkiewicz had gelijk. Het einde van de PiS-opstand

8 april 2024

Vandaag is Daniel Drogosz ingeschreven in het register van de Nationale Rechtbank als curator van TVP. Mateusz Matyszkowicz werd als president van TVP uit het bedrijfsregister geschrapt.

– Het einde van het geschil over de geldigheid van de liquidatie van de gruwel die PiS-televisie was – gaf commentaar op Bartłomiej Sienkiewicz op de beslissing van de rechtbank.

– Ik wil iedereen bedanken die hierbij heeft geholpen, en tegen degenen die deze pathologie hebben verdedigd, heb ik maar één ding te zeggen: de wals maakt geen ruzie met het asfalt welke kant hij op moet – voegde Sienkiewicz eraan toe.

Het einde van het geschil over de geldigheid van de liquidatie van de gruwel die PiS-televisie was. Ik wil iedereen bedanken die hierbij heeft geholpen, en tegen degenen die deze pathologie hebben verdedigd, heb ik maar één ding te zeggen: de wals maakt geen ruzie met het asfalt welke kant hij op moet.

— Bartłomiej Sienkiewicz (@BartSienkiewicz) 8 april 2024

Dus waar ging al dat geschreeuw over?! Manifestaties en geschreeuw over het overtreden van de wet in Polen? De rechtbank heeft de zaak opgelost.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Telewizja Polska uitwisseling van dringende veranderingen
Mijnheer de premier, dit mag niet worden uitgesteld!

9 april 2024

Donald Tusk zou onmiddellijk het management van Telewizja Polska moeten veranderen en moeten beginnen met het zuiveren van dit station van PiS-mensen. Dit vereist moedige mensen die de journalistieke omgeving grondig kennen. De televisie heeft niet alleen schulden, maar is vooral in diskrediet gebracht.

Een paar dagen voor de verkiezingen konden kijkers op TVP-materiaal zien... hoe Rafał Trzaskowski werd aangevallen. Als het inhoudelijke kritiek zou zijn, zou dat geen probleem zijn, maar wat dan ook: de aanval, gebaseerd op de beste PiS-voorbeelden, promootte een andere kandidaat.

Er zijn veel PiS-aangesloten mensen in de wandelgangen van TVP. Honderden mensen die daar onder Kurski kwamen, zitten te beraadslagen over hoe ze de wielen in de spaken van een democratische coalitie kunnen zetten. We zagen het effect bij de lokale verkiezingen: het was het succes van Tusk, maar ook het falen van Sienkiewicz. Ruim 30% voor PiS betekent dat mensen niet geïnformeerd zijn over de schandalen.

En deze veranderingen moeten zo snel mogelijk plaatsvinden.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku