Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Paweł Mitre: de president van het Zwitserse bedrijf Orlen werd in februari gearresteerd en vrijgelat

Gestart door Pieszyce, 13 april 2024, 00:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Paweł Mitre: de president van het Zwitserse bedrijf Orlen werd in februari gearresteerd en vrijgelaten!

12 april 2024

Een schandaal bij de diensten en het parket. De president van het bedrijf dat 1,6 miljard złoty verloor, werd vrijgelaten. Dit betekent dat de overheid geen controle heeft over wetshandhavingsinstanties en dat speciale diensten hier willekeurig opereren.

– Fakty TVN heeft vandaag niet gemeld dat de president van het Zwitserse bedrijf Orlen, die in februari werd vastgehouden, werd vrijgelaten na het betalen van een borgsom van 250.000 złoty. Het moet toeval zijn, net zoals het toeval moet zijn dat veel 'media' de informatie herhalen in hun titels dat het een "kantactie van de diensten" was, sommigen van hen, zoals TVN, informeren niet dat de man van de overdracht van 1,6 miljard złoty is vrijgelaten. De gemiddelde ontvanger denkt na zo'n "bericht" dat de diensten naar behoren werken omdat de gast "werd vastgehouden en gearresteerd" - schreef Paweł Mitre.

– In dit geval heb ik de indruk dat door deze 'kantactie van de diensten' media-'zenders' zijn geactiveerd om de nieuwe leiding van de diensten niet aan te vallen. Ik schreef vanochtend dat het geen voorbeeldige actie van de diensten was. Diensten. En ik zal niet van gedachten veranderen, hoewel ik na dit bericht informatie ontving: waarom bekritiseer ik en waarom wijs ik op de tekortkomingen van deze 'kantactie van de diensten?' Onze diensten waren waarschijnlijk betrokken bij deze aanval, en als niet, ze wisten in ieder geval heel goed wie de president was van een Zwitsers bedrijf en geen enkele Siemoniak of iemand anders zal het uitleggen. Alleen al het feit dat hij werd vastgehouden voor een heel andere zaak was voor hem een teken dat hij vanaf nu 'elektrisch' moest zijn en dat hij de volgende keer goed moest nadenken als hij naar Polen zou komen. Zo was het "kantwerking van de diensten". De staart kwispelt met de hond en zal blijven kwispelen - voegde Paweł Mitre toe.

– Ik heb dit meerdere keren geschreven. De diensten in de werkwijze van Wąsik en Kamiński vertrouwden graag op mensen met een 'verleden'. Deze president van het Zwitserse bedrijf is in elk opzicht een meesterwerk van dit vuile team. Ook in dit opzicht zal niemand zich zorgen maken over zijn terugkeer naar Polen als hij verdwijnt. Alle CBA-acties in Wrocław, die succesvol bleken te zijn en die ik uit de dossiers ken, waren gebaseerd op het werk van gangsters en duistere jongens. Het was vaak met hen dat er financiële oplichting werd gepleegd, dus mensen van de CBA waren erbij betrokken, bijvoorbeeld bij de zaak Matkowski en het complot ter waarde van vele miljoenen, investeringen in Cyprus, denk ik, dat waren ze. En als er iets misging, waren het altijd heuvels om verdenkingen gemakkelijk af te wenden, en omdat hij een gangster was, omdat hij onbetrouwbaar was, omdat hij een aanklacht had in een andere zaak, en in het algemeen , sloeg hij zijn beroemde vrouw.

- Dit is de modus operandi die het smerige geheime dienstteam van Wąsik tot in de perfectie beheerst. Meneer Tusk, de Zwitserse rolkoffer raakt u eindelijk. Ik hoop dat u het ziet. En ik denk dat dit een geval van dit kaliber kan zijn dat beloon PiS hier eindelijk voor: dat tot nu toe, na de verloren verkiezingen, 'rechtse journalisten' geen enkel schandaal hebben 'losgelaten' dat de entourage van Tusk of zijn eerdere 'machtsperioden' treft, wat voor mij en een aantal van hen zeer verwarrend is geweest. mijn gesprekspartners van de afgelopen weken. Misschien ligt het aan onze Dit is zo'n puinhoop voor de omgeving van Tusk. Obajtek lijkt de retoriek al te hebben overgenomen, wat suggereert dat we moeten vragen wie er last had van dit Zwitserse bedrijf... Ik weet één ding: het was absoluut geen "kantige actie van de diensten" van Siemoniak, er zijn te veel deposito's van het vorige vuile team van Wąsik en Kamiński - vat hij samen

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku