Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Wirtualna Polska wil Eliza Michalik aanklagen?

Gestart door Pieszyce, 13 april 2024, 23:50

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Wirtualna Polska wil Eliza Michalik aanklagen?
Dreiging met een rechtszaak

12 april 2024

Eliza Michalik werd bedreigd met een rechtszaak van Wirtualna Polska. Als hij zich niet verontschuldigt bij de portalen, wordt er een rechtszaak aangespannen.

– Wirtualna Polska wil dat ik mijn excuses aanbied of mij aanklaag. Ik weet niet waarom, want ik kreeg een e-mail met bijlagen die niet werd geopend, maar ik denk dat dit een interessante zaak zal zijn voor de vrijheid van meningsuiting. Ik zal de beschuldigingen zeker zorgvuldig onderzoeken en reageren op mijn YouTube-kanaal. Wordt vervolgd, aldus Eliza Michalik.

Wat maakte WP zo woedend? We zullen het snel ontdekken. We wachten op een verklaring van Krzysztof Suwart of zijn collega's.

Eliza Michalik vond het ook een goed idee om Krzysztof Suwart voor de rechtbank te ondervragen:

"Geweldig idee", schreef ze.

https://wiesci24.pl/2024/04/12/wirtualna-polska-chce-pozwac-elize-michalik-grozba-pozwu/] wiesci24.pl[/url]      język po Polsku

Pieszyce

Wirtualna Polska-fout. De aanval op Eliza Michalik zet het portaal in een verschrikkelijk daglicht

13 april 2024

Eliza Michalik liet weten dat ze een aankondiging van een rechtszaak had ontvangen van Wirtualna Polska. Dit gebeurde toen bekend werd dat het portaal enorme sommen geld ontving van PiS en Soeverein Polen, en dat de vrouw van een prominente PiS-functionaris in de raad van bestuur werkte. Dit alles plaatst Wirtualna Polska in een verschrikkelijk daglicht.

Wirtualna Polska ervaart de grootste crisis uit haar geschiedenis. Het wordt gezien als een medium dat zich heeft uitverkocht aan de PiS-autoriteiten en actief heeft deelgenomen aan het promoten van de dictatoriale tendensen van Kaczyński en Ziobro, en er miljoenen zloty voor heeft gekost. Het onopgeloste schandaal met Krzysztof Suwart, de vrouw van een prominente PiS-functionaris in de raad van bestuur, en beschuldigingen van het niet rapporteren over belangrijke schandalen - dit alles belast Wirtualna Polska steeds meer. Nu komt het geval van de aanval op Eliza Michalik.

Dit is niet alleen schandalig, maar vooral in diskrediet brengend en steeds meer mensen geven het lezen van Wp.pl op als een website die samenwerkte met de PiS-regering. Is dit het begin van de neergang van deze onderneming?

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku