Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Meneer de premier! Afrekeningen en gevolgen sneller

Gestart door Pieszyce, 23 april 2024, 00:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Meneer de premier! Afrekeningen en gevolgen sneller
Dit is de verwachting van de samenleving!

22 april 2024

PiS-schikkingen zijn te traag, publieke media vervullen hun functie niet – dit zijn twee conclusies uit de discussies die online plaatsvinden. Het actieve deel van de samenleving zegt rechtstreeks tegen de politici die aan de macht zijn: dit is de eerste waarschuwing: ga aan de slag.

– Ik besteed wat tijd aan X. Mijn 'bubbel' is het meest betrokken, pro-democratische deel van de samenleving. Ik zie grote teleurstelling en ontmoediging bij het uitblijven van zichtbare gevolgen voor PiS-fraudeurs. Deze kennis probeer ik door te geven aan PO-politici die mij volgen. Het is best goed? – vraagt een van de internetgebruikers.

- Ja. Dit doet ons het meeste pijn en neemt onze motivatie weg. En het negeren van vermaningen en waarschuwingen over het ontbreken van een regeringswoordvoerder(s). Dit zal averechts werken. Het internet wordt gedomineerd door de kwalijke berichten van de dag, er is geen ontkenning door de overheid van leugens en manipulatie... Waarom laten we leugens bestaan en gedijen? – de commentator antwoordt hem.

Internetgebruikers stellen ook kwesties van publieke media aan de orde:

– Op TVP en de Poolse radio zie ik mensen van PiS en enkele voormalige linksen. Wat gebeurd er? – dit is een andere opmerking.

Uit bronnen dicht bij de kanselarij van de premier weten we dat Donald Tusk zich bewust is van deze problemen en daarom plannen heeft voor veranderingen in de regering in de nabije toekomst.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku