Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Schokkende auditresultaten bij het Ministerie van Defensie. Het is moeilijk te geloven!

Gestart door Pieszyce, 24 april 2024, 23:27

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Schokkende auditresultaten bij het Ministerie van Defensie. Het is moeilijk te geloven!

24 april 2024

Het blijkt dat Mariusz Błaszczak enkele lijfwachten van Jarosław Kaczyński in dienst had bij de Militaire Politie. De voltijdbanen vormden niet alleen een extra beloning, maar gaven de bewakers ook rechten. De hele procedure lijkt illegaal en er zullen verzoeken worden ingediend bij het parket.

De zaak werd onthuld door vice-minister Cezary Tomczyk. Dit zijn verdere resultaten van inspecties en audits bij het Ministerie van Defensie, onthuld door de nieuwe autoriteiten. Er waren een aantal onregelmatigheden op het ministerie, waaronder de verspilling van overheidsgeld. Een van de meest absurde en schadelijke activiteiten van het ministerie was de zogenaamde Smoleńsk-subcommissie, die miljoenen kostte en de Polen niets anders opleverde dan leugens en rekeningen ter waarde van miljoenen.

Leden van deze subcommissie vernietigden onder meer het TU-154-vliegtuig ter waarde van enkele tientallen miljoen zloty.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Stockton Diabeł     @Diabel_68

Ochroniarze Kaczyńskiego byli jednocześnie zatrudnieni w Żandarmerii Wojskowej. Ochroniarze de facto nie wykonywali pracy na rzecz ŻW. Etaty te były fikcyjne, pensja i świadczenia prawdziwe.
De lijfwachten van Kaczyński waren ook werkzaam bij de Militaire Politie. De beveiligers werkten niet daadwerkelijk voor de ŻW. Deze banen waren fictief, het salaris en de voordelen waren reëel.

Pieszyce

Inmiddels zijn er bevestigingen van bedragen. De beveiliging van Kaczyński kostte geen 5 of 7 miljoen, maar wat nu boven tafel is 35 miljoen en men verwacht zelfs meer.

Onbegrijpelijk als je ziet dat Donald Tusk in Jogging pak melk gaat kopen en dat alleen of samen met een partijgenoot.

Maar wat mij het meest ergert is . . . . . . . .

Dat Kaczyński stevig omringt door beveiligers naar omstanders "Cholerny Gnoju" . . . . "Gore klootzak" . . . . roept. >:(

Je zou hem al zijn halve en rotte tanden uit zijn broodmolen rammen.

Hij is net als een oud buurjongetje van mij die achter zijn grotere broers stond en andere vies uitschold.
Het succes was dat we hem uiteindelijk te pakken hebben gekregen en de huisarts een halve dag nodig had om het te verzorgen.  ::) 

Niemand, maar dan ook NIEMAND mag andere mensen behandelen zoals JK en dat buurtjongetje doen/deden.  >:(

Excuses als mijn opmerking heftig zijn, maar ik ben die man MEER dan zat.