Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Hoe op 4 mei minister M. Kierwinski, op de dag van de Brandweer op een schandalige manier onderuit g

Gestart door Pieszyce, 5 mei 2024, 23:34

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Hoe op 4 mei minister M. Kierwinski, op de dag van de Brandweer op een schandalige manier onderuit gehaald werd.

𝕸𝖔𝖗𝖌𝖊𝖓𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓 @Morgenstern616

W dniu, w którym dowiedzieliśmy się, że hasła TAKdlaCPK używają też ruskie boty z bazy w Pskowie doszło do celowej próby zdyskredytowania konstytucyjnego Ministra
@MSWiA_GOV_PL  @MKierwinski  dał wywiad po wystąpieniu w tvn24 i nie ma tam śladu "spożycia" [zwróćcie uwagę co wypisują niektórych dziennikarze]

Op de dag dat we vernamen dat de slogan TAKdlaCPK ook werd gebruikt door Russische bots van de basis in Pskov, werd er doelbewust geprobeerd de constitutionele minister
@MSWiA_GOV_PL in diskrediet te brengen.  @MKierwinski  gaf een interview na verschijning op tvn24 en er is geen spoor van "consumptie" [let op wat sommige journalisten schrijven]

Pieszyce

In de haast vannacht, zijn er twee video's verloren gegaan door het afsluiten van een pagina die ik niet opgeslagen had.
De onderstaande video heb ik vandaag van Twitter kunnen halen.

video: https://twitter.com/i/status/1786734169839522084

Het lijkt of minister Kierwinski dronken is, maar dat was niet het geval, getuigen bevestigen dit, maar PiS activisten gingen al in de aanval met de bekende haatberichten, vóór de minister uitgesproken was. Voortdurend wordt op dronkenschap gehamerd, terwijl een direct afgenomen blaastest 0 aangeeft.

Wat was er gaande. De minister is op de eerste plaats iemand die geen ervaring heeft in het spreken in het openbaar, alleen in de Sejm. Daarnaast was er of een mankement of er was geknoeid met de geluidsinstallatie, waardoor de minister zichzelf een paar keer hoorde via nagalm, iets wat dan automatisch het goed spreken onderbreekt en bemoeilijk. Straks is er ook een video met Duda die ook vreemd spreekt en zelfs in de lach schiet. De enige die er na 1 minuut tijdens zijn speech geen last van had was Waldemar Pawlak oud-minister en brandweer commandant omdat hij na 1 minuut zijn oren bedekte zodat hij alleen zichzelf nog hoorde. ;)

Hier wat reacties:

Marcin Kierwiński    @MKierwinski

Zanim wydacie wyrok posłuchajcie moich wypowiedzi, których udzieliłem mediom po wystąpieniu. Mało tego natychmiast udałem się na komendę Policji, gdzie zbadano mnie alkomatem. Wynik = 0,0. To co wydarzyło się na uroczystościach spowodowane było kwestiami technicznymi i pogłosem.
Luister, voordat je een oordeel velt, naar mijn uitspraken die ik na mijn toespraak aan de media heb gegeven. Bovendien ben ik meteen naar het politiebureau gegaan, waar ik een ademanalyse heb ondergaan. Resultaat = 0,0. Wat er tijdens de ceremonie gebeurde, was te wijten aan technische problemen en nagalm.

Wynik   0.00

Ewa      @Ewa0909Ewa

Zanim na TT rozpęta się imba, wyjaśniam, że M. Kierwiński nie jest pijany, to problemy z nagłośnieniem. Duda też gadał dziwnie spowolniony, jak nie on, nie dar się, nie wykrzykiwał
Voordat de chaos uitbreekt op TT, leg ik uit dat M. Kierwiński niet dronken is, maar alleen een probleem met het geluidssysteem. Duda praatte ook vreemd langzaam, hij schreeuwde niet, hij schreeuwde niet

Video:   https://twitter.com/i/status/1786718351307264104

ENZO     @ENZO_MACIEJ

Stop Fake News 
Kierwiński nie był pijany, tylko sprzęt nawalił  Proszę o RT
Kierwiński was niet dronken, de apparatuur was gewoon kapot

Video:    https://twitter.com/i/status/1786752945612050646

Bob57     @Bob57PL

Czy to przypadek, że jednym z pierwszych komentatorów był Matecki od Ziobry, znany z hejtów i prowokacji?
Is het toeval dat een van de eerste commentatoren Matecki van Ziobro was, bekend om zijn haatzaaiende uitlatingen en provocaties?

De reactie was er al, toen de minister nog niet eens uitgesproken was.

HAnna Hev     @Anna_Hev • 9 u

Prowokacja za prowokacją! Zdjęcie z 2018 roku. https://polityka.se.pl/wiadomosci/posel-zmeczyl-sie-na-piwie-co-go-tak-przybilo-zobacz-zdjecia-aa-fC1N-Cr7Y-bYAE.html

Bedankt Hanna, ik heb gecheckt de foto's zijn van
AKA  2018-09-05 6:00

Uit de PiS krant van Super Express.pl

Grzegorz Furgo    @GrzegorzFurgo

Osoby stojące za prowokacją w stosunku do szefa MSWiA Marcina Kierwińskiego muszą zostać rozliczone. To akcja przemyślana i groźna dla państwa. To moment w którym prokuratura finalizuje wnioski o uchylenie immunitetów wielu wpływowym politykom byłej władzy.
De mensen achter de provocatie tegen het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Bestuur, Marcin Kierwiński, moeten ter verantwoording worden geroepen. Dit is een goed doordachte en gevaarlijke actie voor de staat. Dit is het moment waarop het openbaar ministerie de aanvragen afrondt om afstand te doen van de immuniteiten van veel invloedrijke politici van de voormalige regering.

En zo haalt Polen's haatpartij een nieuw minister onderuit.

Inmiddels zijn er zeer veel reacties die bewijzen dat er met de installatie meerdere dingen aan de hand waren.

Maar het is zo gemakkelijk, iemand die niet zoveel ervaring heeft af te z**ken.

Pieszyce

Als je vrienden hebt, is er altijd een oplossing.  :D 
Het stukje over Pawlak inclusief foto, dat was ik ook kwijt.

Krystian       @kryztiandk

Szef OSP Premier Pawlak - przemawiający po Kierwińskim - miał ten sam pogłos. Tyle, że cwaniak - wyciszał sobie to przykładając palec do ucha, jak rasowy konferansjer. Widać to na nagraniach. Kierwiński miał po prostu za mało wystąpień publ, żeby nabyć pewne skille. Tyle.
Het hoofd van de vrijwillige brandweer, premier Pawlak, sprak na Kierwiński en had dezelfde echo. Maar hij is een slimmerik. Hij zette het geluid uit door zijn vinger tegen zijn oor te houden, als een professionele omroeper. Je kunt het zien in de opnames. Kierwiński had simpelweg te weinig publieke optredens om bepaalde vaardigheden te verwerven. Zo veel.

Dzięki Krystian  ;)  :D  :)

Pieszyce

Okiem Wiejskiego       @okiemtomkaw

Twierdzenia, że badanie alkomatem jest nieprawdziwe i że na pewno podległa Panu Ministrowi
@MKierwinski
Policja je sfałszowała, jedynie potwierdza tezę, że gang Kaczyńskiego tak postrzega rzeczywistości i ocenia innych, wedle siebie samych. Z pewnością za ich rządów tak właśnie by zrobiono, wymuszając na funkcjonariuszach określone zachowanie (co też zresztą robiono nagminnie). Nie mieści się w głowie tym ludziom, że można postępować zgodnie z prawem, poświadczać prawdę, czy rzetelnie i zgodnie z rzeczywistością potwierdzać fakty. W ich świecie prawda, to kłamstwo, a kłamstwo będzie prezentowane, jako prawda. Mentalność przeciętnego pisowca, to odbicie w krzywym zwierciadle. Gdy obejrzałem materiał z przemówienia Ministra Kierwińskiego i przeczytałem głosy oburzenia, to była moja pierwsza myśl/sugestia, aby Minister Kierwiński przestał tłumaczyć się żądnym sensacji mediaworkerom, a wykonał przez uprawniony organ badanie alkomatem, co też zrobił. Reakcja pisowców mnie nie zaskoczyła.

Bewering dat de blaastest vals is en dat de politie ondergeschikt aan de minister
@MKierwinski
deze moet hebben vervalst, bevestigt alleen maar de stelling dat Kaczyński's bende de werkelijkheid op deze manier waarneemt en anderen op basis van zichzelf beoordeelt. Dit is zeker wat er tijdens hun bewind zou zijn gedaan, waarbij officieren werden gedwongen zich op een bepaalde manier te gedragen (wat ook vaak werd gedaan). Deze mensen kunnen niet begrijpen dat zij de wet kunnen volgen, van de waarheid kunnen getuigen of feiten op betrouwbare wijze en in overeenstemming met de werkelijkheid kunnen bevestigen. In hun wereld is de waarheid een leugen, en leugens zullen als waarheid worden gepresenteerd. De mentaliteit van de gemiddelde PiS-fan is een weerspiegeling in een verterende spiegel. Toen ik het materiaal uit de toespraak van minister Kierwiński bekeek en de verontwaardiging las, was mijn eerste gedachte/suggestie dat minister Kierwiński moest ophouden zichzelf uit te leggen aan sensationele mediamedewerkers en een blaastest moest uitvoeren door een bevoegde instantie, wat hij ook deed. De reactie van PiS-aanhangers verraste mij niet.

Wie is?
Okiem Wiejskiego    @okiemtomkaw

Dziennikarz, felietonista, publicysta, sprzątacz trudnousuwalnych brudów.
Journalist, columnist, publicist, schoonmaker van moeilijk te verwijderen vuil.

Een van de weinig betrouwbare journalisten op dit moment

Pieszyce

Het geval van minister Kierwiński laat Tusk zien wat er met hem kan gebeuren als hij niet voor de media zorgt

6 mei 2024

De gekke aanval op minister Kierwiński door vertegenwoordigers van de media, niet alleen PiS maar ook... publieke media, laat zien wat een grote fout Bartłomiej Sienkiewicz heeft gemaakt door de media verkeerd te behandelen en er niet voor te zorgen dat ze ter verantwoording werden geroepen. Journalisten vielen de minister en de regering aan zonder enige scrupules of bewijs.

Donald Tusk en Marcin Kierwiński kregen het beste bewijs van hoeveel de democratische coalitie verliest als gevolg van slechte berichtgeving in de media. We hadden te maken met een krachtige aanval die maar op één manier kon eindigen. Twijfel zaaien onder PO-kiezers, PiS-kiezers mobiliseren, het onderwerp gebruiken bij de verkiezingen voor het Europees Parlement.

Films met Kierwiński zullen nu regelmatig worden gebruikt om de regering van Tusk aan te vallen. En dat allemaal vanwege de incompetentie van minister Sienkiewicz, die zich eerst liet misbruiken door allerlei soorten arrangementen en vervolgens ophield met het regelen van de media.

De democratische coalitie moet conclusies trekken uit deze gebeurtenis, want minister Kierwiński reageerde voorbeeldig, maar helaas handelden de media rampzalig: een hele bende PiS-hyena's openbaarde zich, ook in de publieke media. Alles moet onmiddellijk veranderd worden, meneer de premier!

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

De dag ervoor  >:(

Mariusz Gierszewski  @MariuszGierszew

To samo miejsce dzień wcześniej. Próba do tej samej uroczystości. Komendant PSP i proszę posłuchać....
Dezelfde plaats de dag ervoor. Repetitie voor dezelfde ceremonie. Commandant van de Staatsbrandweer en luister alstublieft...naar de video

Video:  https://twitter.com/i/status/1787486271222255917

Valhalla    @VValhalla777

Wygląda na sabotaż.  >:(
Ziet er uit als sabotage >:(

Jan Piński    @Jan_Pinski

Skoro na próbie jest awaria. I awaria dzień później była tylko u  @MKierwinski, to ja bym drążył temat, co tak naprawdę trenowano dzień wcześniej...
Omdat er een storing is tijdens de repetitie. En de storing een dag later was pas bij @MKierwinski, dus ik zou verder ingaan op het onderwerp van wat er de dag ervoor feitelijk werd getraind...

Ik weet wat Pliński bedoelt.

Ik heb vandaag naar een kennis van mij gebeld met wie ik vroeger zenders bouwde, en die vertelde dat je
bij een winkel voor elektronica onderdelen, voor nog geen 70 euro onderdelen kunt kopen om een soort
van provisorische Microfoon Jammer te maken, die bij speciale instelling draadloze microfoons vervormd
als er iemand begint te spreken.

Dat gecombineerd met, dat sinds een paar dagen Jacek Kurski de malloot van TVP weer in PiS dienst is zou
e.e.a. kunnen kloppen.

Volgende keer Microfoons met kabel gebruiken, met extra geaarde mantel lijkt me beter.

Pieszyce

Achter de schermen bij de blaastest van minister Marcin Kierwiński
Details van het bezoek aan  het politiebureau

7 mei 2024

Hoewel het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Bestuurszaken zich vrijwillig onderwierp aan een blaastest en het resultaat op sociale media publiceerde, werd er online gespeculeerd dat de ambtenaar die op de afdruk staat niet bestaat. Deze beweringen werden ontkend door 'Fakt', dat een gedetailleerde beschrijving gaf van het bezoek van de minister aan het politiebureau.

Op zaterdag 4 mei nam Marcin Kierwiński deel aan de Centrale Viering van de Dag van de Brandweer, die plaatsvond op het Piłsudskiplein in Warschau. Zijn toespraak veroorzaakte grote opschudding. De stem van de minister was ietwat vertraagd en gaf mogelijk de indruk dat hij mompelde, waardoor werd gespeculeerd dat hij onder invloed van alcohol was.

Even na de toespraak verzekerde de politicus in een interview met Onet dat hij nuchter was en dat de geluidsproblemen een andere oorzaak hadden. - Ik heb geen idee waarom mijn stem zo vervormd was. Het is ofwel galm of technische problemen," vertelde hij Onet.

De minister besloot zich te onderwerpen aan een alcoholtest om de discussie over het onderwerp af te kappen. Het resultaat van de test op het politiebureau bevestigde dat de politicus nuchter was.

De backstage van de blaastest van minister Kierwiński

"Fakt" heeft vastgesteld hoe het bezoek van het hoofd van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Bestuurszaken aan het politiebureau is verlopen en wie de agent is wiens naam op de uitdraai na de blaastest staat.

In tegenstelling tot speculaties blijkt aspirant Ewa Burnett geen fictieve politieagente te zijn. Ze heeft meer dan 12 jaar dienst gedaan op het politiebureau Warschau-Mokotów. De politieagente wilde echter niet in het openbaar spreken over de minister.

Hoe verliep de blaastest zelf? Zoals het journaal vaststelde, verscheen de minister om 14.38 uur op het politiebureau. - Niemand heeft de resultaten vervalst of de handtekening vervalst, verzekerde een politieagent verslaggevers.

De test werd twee keer uitgevoerd omdat de minister bij de eerste poging niet genoeg lucht had ingenomen. Het eindresultaat van de tweede test gaf een promillage van 0,0 aan.

łgo
Źródło: Media

Bron:  wiadomosci.onet.pl przez łgo    język po Polsku