Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Izabela Pęk kondigt de publicatie van het boek aan

Gestart door Pieszyce, 11 mei 2024, 23:53

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Izabela Pęk kondigt de publicatie van het boek aan
Wat zullen we binnen vinden?

10 mei 2024

Izabela Pęk kondigt de publicatie van haar boek aan. De aankondiging zelf veroorzaakte ongerustheid bij veel politici.

"Ik heet iedereen van harte welkom. Goedeavond. Goed omdat... Het gebeurt. Jan Piński warmt de printer op. En ik kan vol vertrouwen zeggen dat dit de meest verwachte dag van mijn leven is. Al gooi ik geen boeket, maar mijn eerste publicatie."

Dit evenement is de voorbode van de sensationele lancering van een boek dat iedereen die geïnteresseerd is in de wereld van de politiek en in het bijzonder de backstage ervan, zeker zal raken.

Izabela Pęk geeft toe dat dit voor haar een mijlpaal is. In haar eigen woorden: "Dit is de meest verwachte dag van mijn leven". In haar eerste publicatie krijgen lezers de kans om meer te weten te komen over de tot nu toe onbekende achtergrond van de politiek, die een nieuw licht werpt op bekende gebeurtenissen. De auteur benadrukt dat ze een deel van zichzelf met haar lezers wilde delen:

"Ik sta op het punt om mijn boek naar de critici te gooien, want die zullen er waarschijnlijk een stormloop op loslaten. Aan de lezers daarentegen wilde ik een stukje van mezelf geven. Daarom duurde het zo lang. Ik ga jullie de kans geven om te zien, om te ervaren hoe ik was zonder de stoeipartij die me ten deel viel."

Izabela Pęk richt zich met haar boek niet alleen tot degenen die politieke intriges volgen, maar ook tot degenen die het spel van de macht achter de schermen willen leren kennen. Haar publicatie zal het ware gezicht van de politiek onthullen, vol deals, verrassende allianties en duistere geheimen.

De samenwerking met Jan Piński, een ervaren journalist, onderstreept hoe serieus Izabela Pęk de creatie van dit boek heeft genomen. Door haar unieke perspectief te combineren met de vaardigheden van Piński is haar publicatie klaar om een van de meest besproken publicaties van het jaar te worden.

Bron:    wiesci24.pl         język po Polsku

Pieszyce

Jan Piński    @Jan_Pinski

Z urodzinowymi życzeniami dla @AndrzejDuda . Za 2 h rusza przedsprzedaż ksiazki @pek_izabela na stronie http://hognot.pl/
Met verjaardagswensen voor @AndrzejDuda . Voorverkoop van het boek @pek_izabela start over 2 uur op de website http://hognot.pl

De nachten met Duda! 59.99 złoty 

Pieszyce

Andrzej Duda's geheimen. Een nieuw must-have boek!

17 mei 2024

citaat wiesci24.pl

Het presidentiële paleis en zijn huurder verbergen veel geheimen, vooral die waarvan iedereen zogenaamd weet, maar niemand wilde er hardop over praten. Wanneer de presidentiële termijn van Andrzej Duda afloopt, zal zijn leven daarmee veranderen, vooral na het lezen van dit boek - schreef Tomasz Wiejski over het boek "Nights with Duda" van Iza Pęk.

Hij begroette me vrolijk en leidde me naar een verborgen kantoor achterin. We passeerden de officiële deur met het secretariaat, waar veel daglicht binnenkwam, en kwamen in een kleine, donkere kamer terecht. Nadat hij de deur had gesloten, zei hij op samenzweerderige toon dat de muren geluiddicht waren. - Als je schreeuwt - grapte hij - zal niemand het horen. - Hij haalde een sigarettenkoker tevoorschijn en plaatste die voor mij, waarbij hij mij uitnodigde mezelf te helpen. Ik weigerde omdat ik niet rook. - Je drinkt niet, je rookt niet, dus het maakt niet uit...? – hij peilde als een gerespecteerd arts, maar zonder op antwoord te wachten begon hij een gesprek over hoe de week was verstreken.

Het boek kan hier online worden gekocht.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku

Pieszyce

Het boek "Nachten met Duda" veroorzaakt nerveuze reacties bij Andrzej Duda, zijn vrouw en Mastalerek

25 mei  2024

Het boek van Izabela Pęk getiteld "Nights with Duda" veroorzaakte veel opschudding in politieke kringen, vooral in de kring van president Andrzej Duda. De publicatie, die ingaat op het privéleven en de politieke carrière van de Poolse president, krijgt emotionele reacties.

President Duda reageerde met zichtbare spanning op het boek. Bronnen dicht bij de president zeggen dat hij het boek beschouwt als een aanval, een inbreuk op de privacy en een doelbewuste poging om zijn (nogal twijfelachtige) reputatie te vernietigen. De president vermijdt direct commentaar op de inhoud, maar houdt de reacties nauwlettend in de gaten.

Voor zover we weten uit het paleis verbergt ook de vrouw van de president, Agata Kornhauser-Duda, haar ontevredenheid niet. Er zijn daar zogenaamde rustige dagen...

"Nights with Duda" van Izabela Pęk stelt controversiële onderwerpen aan de orde en werpt een nieuw licht op het leven van de president, wat extreme emoties veroorzaakt onder zijn aanhangers en het groeiende aantal tegenstanders van Andrzej Duda. De publicatie van het boek "Nights with Duda" heeft ongetwijfeld bijgedragen aan de verdikking van de sfeer rond de president en zijn naaste medewerkers. Mastalerek zou woedend zijn, zeggen onze bronnen.

Het boek kan worden besteld op Hognot.pl.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Iza Pęk onthult: PiS is een partij gebaseerd op leugens

29  mei 2024

In een interview met Tomasz Lis laat Izabela Pęk het ware gezicht van PiS zien en onthult dat deze partij 100% gebaseerd is op leugens:

– Toen ik met mijn eigen ogen zag wat een gewoon mens nooit had mogen zien, geloof me, meneer de redacteur, het was verschrikkelijk voor mij. Voor mij was het een botsing alsof ik was binnengekomen - ik zou dit grafisch kunnen zeggen om het voor mensen te visualiseren - voor mij was het iets verschrikkelijks. Het was alsof ik een slachthuis was binnengegaan! – zegt Iza Pęk.

– Ze presenteren een heel ander gezicht in de verkiezingscampagne. Alle verkiezingscampagnes voor het parlement, de lokale overheid, het Europees Parlement en de presidentsverkiezingen zijn gebaseerd op leugens. Ze doen zich voor als supermensen, een soort heren, net als Kaczyński.

– De campagne is altijd gebaseerd op de regel dat een patriottische Pool PiS moet steunen. Als hij PiS niet steunt, is hij geen Pool, is hij niet katholiek en is hij geen goed mens. Dat is wat ze mensen vertellen. Ze liegen! – vat Pęk samen.

Pieszyce

Rustige dagen in het Horała-huis
Iza Pęk onthulde correspondentie met harten

30  mei 2024 

Er heerst geen goede sfeer in het Horała-huis - zeggen geruchten uit de Tricity. Reden? Iza Pęk onthulde de lieve correspondentie van Marcin Horała, waarin hij kittens met hartjes stuurde en wie weet wat nog meer naar Pęk. Het verleidelijke model verwarmde de geest en wekte zeer effectief spanning op onder PiS-politici.

De PiS-politicus en CPK-propagandist zwijgt vandaag aanzienlijk en zijn vrouw verbiedt iedereen online die naar deze kwestie vraagt. En er valt iets te vragen, want de conservatieve PiS kan een verzameling mensen blijken te zijn met opvattingen en gedragingen die totaal anders zijn dan wat een katholieke kiezer zich van zo'n partij voorstelt.

Uit vele bronnen weten we al dat het een hypocriete partij is, met aan het hoofd waarschijnlijk een homoseksuele man. Vreemdgaan kan daar blijkbaar gebruikelijk zijn, ook al is het valsspelen in de vorm van een virtuele kittenromantiek, als het gebeurt.

Deze hele PiS is een walgelijk stel hypocrieten en leugenaars.

Pieszyce

Horała probeerde het schandaal met Izabela Pek te verdoezelen. Op de achtergrond TVP en TV Republika

31 mei 2024

Schokkende bekentenis van Izabela Pek, auteur van het boek "Nights with Duda"! De journalist herinnerde zich de inzending van Paweł Adamowicz uit 2018. De burgemeester van Gdańsk liet zien hoe PiS-activisten hun imagoproblemen probeerden te verdoezelen met mediastunts.

Eind mei 2018 had de partij van Kaczyński een ernstig probleem. Het dagblad 'Fakt' legde de hypocrisie van een van zijn leidende parlementsleden bloot. In het openbare leven verkondigde hij zijn gehechtheid aan traditionele waarden, en het bleek dat hij een buitenechtelijke affaire had.

– Vanochtend kwamen drie parlementsleden – Marcin Horała, Kazimierz Smoliński en Jan Kilian – als agenten van de geheime dienst het stadhuis in Gdańsk inspecteren. "Per ongeluk" was TVPiS er ook, schreef Adamowicz destijds op sociale media.

De mediastunts van PiS verschenen echter veel eerder dan de inzending van Adamowicz. Uit het boek van Izabela Pek leren we over de eigenaardige manieren van de partij om mensen te werven voor TVP. En ook hoe TV Republika zijn 'journalisten' stuurde om politieke provocaties bekend te maken die waren georganiseerd door parlementsleden van Wet en Rechtvaardigheid.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Ja en zondag allemaal op de eerste bank in de kerk, de Hypocrieten. >:(

Pieszyce

Heeft Duda Izabela Pęk een erotische foto gestuurd?

1 juni 2024

Izabela Pęk suggereerde in haar verklaringen dat ze 's nachts een foto van de president ontving, die een erotische context zou kunnen hebben. Het model onderhield lange tijd via instant messenger contact met de president.

Izabela Pęk publiceerde een bericht waarin ze schreef: "Andrzej stuurde me op een avond een foto;))) En hij schreef waar hij van houdt." Hoewel details over de inhoud van de foto onduidelijk blijven, suggereren aanwijzingen dat president Andrzej Duda of een fragment van hem daarop mogelijk is afgebeeld in een context die als intiem kan worden geïnterpreteerd. Dit geldt ook voor de emoticon die Pęk in haar verklaring gebruikte. Het is een blozend gezicht bedekt met een hand.

De boodschap van Izabela Pęk kreeg al snel brede belangstelling in sociale en traditionele media. Politieke commentatoren en journalisten interpreteren de betekenis en context van deze situatie verschillend. Sommigen van hen wijzen op de mogelijke schending van de privacy en professionele grenzen, terwijl anderen van mening zijn dat de zaak door de media misschien wordt overdreven.

Kenmerkend is de stilte van het presidentiële paleis.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku