Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een interessante observatie van Leszek Miller

Gestart door Pieszyce, 16 mei 2024, 21:53

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een interessante observatie van Leszek Miller
Ik vraag me af waarom dat het geval was?

15 mei 2024

Leszek Miller herinnerde aan de achtergrond van Leszek Moczulski's beroemde toespraak in de Sejm. Het was toen dat de woorden over betaalde verraders, lakeien van Rusland, tegen links werden uitgesproken.

Nu heeft Donald Tusk ze gericht op Wet en Rechtvaardigheid. De twee situaties onderscheiden zich slechts door één uiterst belangrijk detail. Waar Miller op wees.

- Vandaag de dag is premier Tusk de enige parlementaire politicus die volledig begrijpt welke bedreiging PiS vormt voor Polen en de enige die de kracht en de wil heeft om dit monster te vernietigen. Ik wens hem succes," schrijft Miller.

- Terzijde, toen Moczulski ons beledigde, verlieten we allemaal de kamer. Toen Tusk in de richting van de Wet en Rechtvaardigheid partij zei: 'Betaalde verraders, lakeien van Rusland', kwam niemand naar buiten. Ik denk niet dat ze zich beledigd voelden... - voegt hij eraan toe.

Miller heeft duidelijk gelijk. De PiS-politici voelden zich duidelijk niet beledigd. Want hoe kun je beledigd zijn door onbetwistbare feiten?

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku