Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kaczyński's anti-EU-tirade. Zo ver is hij nog nooit geweest!

Gestart door Pieszyce, 18 mei 2024, 00:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kaczyński's anti-EU-tirade. Zo ver is hij nog nooit geweest!

17 mei 2024

Hoe dichter de nederlaag van PiS bij de verkiezingen voor het Europees Parlement nadert, hoe radicaler het taalgebruik van Jarosław Kaczyński wordt. Hij verkondigt aan iedereen dat het voortgezette lidmaatschap van Polen in de EU het einde van onze soevereiniteit betekent.

– We zullen niet langer een Poolse staat zijn, maar een gebied dat wordt bewoond door Polen, maar van buitenaf wordt beheerd – betoogde Kaczyński vandaag tijdens een bijeenkomst in Dąbrowa Białostocka.

– Ik herinner me het communisme en ik kan u vertellen dat het feit dat na de afwijzing van het communisme onze onafhankelijkheid en soevereiniteit opnieuw slechts een dertigersincident zal zijn, iets is dat de mensen van Solidariteit zich niet konden voorstellen. En wij als natie moeten er alles aan doen om dit te voorkomen. Zodat Polen een soevereine staat blijft, vervolgde hij.

Vervolgens wees hij de 'dader' aan. Dit zijn uiteraard 'elites' die 'extreem gedemoraliseerd' zijn. En natuurlijk worden ze geleid door de "hand uit het Oosten".

Het is beangstigend om te bedenken dat een man die zulke onzin predikt acht jaar lang over Polen heeft geregeerd. Dit mag niet nog een keer gebeuren!

Bron:    wiesci24.pl     język po Polsku