Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het onbeschaamde gedrag van Czarnek. Kent hij geen grenzen?!

Gestart door Pieszyce, 19 mei 2024, 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het onbeschaamde gedrag van Czarnek. Kent hij geen grenzen?!

19 mei 2024

Er deed zich een verbazingwekkende situatie voor op Polsat News. Przemysław Czarnek deed iets moeilijks: hij beledigde al zijn gesprekspartners.

Eerst richtte hij zijn aandacht op Robert Biedroń. Ontaarde man, lieg niet, zei hij tegen de linkse politicus. Paweł Zalewski van Trzecia Droga reageerde op deze woorden. – Als ik aan dit programma moet deelnemen, vraag ik de minister om zich te verontschuldigen bij het parlementslid – zei Zalewski.

- Je bent te ver gegaan. Het is één ding om iemands houding te bekritiseren, en iets anders om de gesprekspartner een 'gedegenereerd persoon' te noemen. Je hebt een man beledigd. Als ik aan een gesprek met je deelneem, en dat wil ik doen, verwacht ik van je dat je iedereen respecteert die hier is, voegde Zalewski eraan toe.

Czarnek was echter niet van plan zichzelf tegen te houden. – En ik kan niet deelnemen aan een gesprek met u die niet reageert op valse beschuldigingen tegen Polen. Als je er geen last van hebt, ga dan maar sneller, flapte Czarnek eruit.

Zalewski vertrok. En bedank hem daarvoor.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Pieszyce

Tusk spreekt krachtig over Czarnek. "Hij is een barbaar"

19 mei 2024

Tijdens de uitzending van vandaag op Polsat News heeft Przemysław Czarnek waarschijnlijk al zijn gesprekspartners beledigd. Eén van hen, Paweł Zalewski, verliet de studio als teken van protest. Dat stoorde PiS-politici helemaal niet.

– Als ik zie hoe barbaren als Czarnek en Buda hun gesprekspartners grof vernederen, zie ik hoe diep en fundamenteel de confrontatie tussen het Oosten en het Westen is in het hedendaagse Polen, schreef Tusk op sociale media.

– Dit is geen electoraal geschil, het is een oorlog tussen beschavingen – voegde de premier eraan toe.

De woorden van het regeringshoofd lijken misschien hard, maar Czarnek gedroeg zich werkelijk als een barbaar. Die geen respect kan hebben voor iemand die het niet eens is met zijn mening.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku