Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Belangrijke oproep. Zal Kaczyński zich verontschuldigen?

Gestart door Pieszyce, 30 mei 2024, 22:37

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Belangrijke oproep. Zal Kaczyński zich verontschuldigen?

29  mei 2024

De steeds ernstiger wordende situatie aan de grens met Wit-Rusland laat zien dat de beroemde 'muur' die door PiS werd gebouwd slechts een propagandashow was. Anders was het niet gebeurd dat een van de Poolse soldaten door een immigrant ernstig gewond raakte door een mes.

– Als politici, als mensen die verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van Polen en de veiligheid van Europa, zien we dat de Poolse grens, de EU-grens, bewaakt moet worden en dat deze provocaties niet mogen toenemen – zei Borys Budka op Polsat News.

– Ik verwacht een verontschuldiging van Jarosław Kaczyński en premier Morawiecki voor het bouwen van een lekkende dam op zo'n onhandige manier, alleen onder het mom van actie. Allereerst corrigeren we de fouten van PiS, die het mogelijk maakten om deze overspanningen te verplaatsen met een gewone hydraulische lift, video's circuleren op internet - voegde de politicus van het Burgerplatform toe.

Ik vraag me af of Kaczyński en Morawiecki zich zullen verontschuldigen? In dit geval faalden ze immers op de hele lijn.

Bron:    wiesci24.pl      język po Polsku