Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kaczyński werd woedend. Allemaal dankzij PAP

Gestart door Pieszyce, 2 juni 2024, 00:18

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kaczyński werd woedend. Allemaal dankzij PAP

1 juni 2024

Voor Kaczyński is zelfs de Russische cyberaanval op PAP een uitstekende reden om onafhankelijke media aan te vallen. En trouwens, in de regering van Donald Tusk.

Laten we u eraan herinneren dat er een bewerkt bericht op de PAP-website verscheen, waarin werd beweerd dat er opdracht zou worden gegeven tot mobilisatie in Polen. – (EN) Deze kwestie moet serieus worden opgehelderd. Het was duidelijk de bedoeling om de Poolse samenleving bang te maken, en misschien is dat tot op zekere hoogte zelfs gelukt, zei Kaczyński gisteren.

De PAP-redacteur probeerde haar redactie te verdedigen. – Ik wilde een verklaring afleggen. Ik wilde je over het telegram vertellen. De kabel werd op de website gepubliceerd zonder de deelname van journalisten en werd gepubliceerd zonder enige actie van de kant van PAP, zei ze.

Dit maakte de PiS-leider alleen maar woedend. – Het spijt me heel erg, maar ik kan dit soort uitleg niet accepteren, omdat PAP een serieuze instelling zou moeten zijn, maar deze uitleg laat zien dat het totaal niet serieus is. Na de veranderingen die hebben plaatsgevonden, na deze wetteloosheid, is dat gemakkelijk voor te stellen. Het is gewoon gepland. Polen moet klein en zwak zijn, zoals de Duitsers vóór de Eerste Wereldoorlog hadden gepland, en de regering zal extern zijn, of om preciezer te zijn, voornamelijk Duits – zei de PiS-leider.

Echt, hij is niet meer serieus te nemen.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku