Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Rozenek over Kaczyński's leugens over ontmoetingen met een Russische agent

Gestart door Pieszyce, 4 juni 2024, 23:17

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Rozenek over Kaczyński's leugens over ontmoetingen met een Russische agent

4 juni 2024

Andrzej Rozenek, een van de meest actieve oppositieleden van de Sejm van de vorige ambtstermijn, gaf commentaar op de leugens van Jarosław Kaczyński over de ontmoetingen van de PiS-voorzitter met een Russische agent. Laten we het ons herinneren: Kaczyński had anderhalf jaar een ontmoeting met een agent uit Rusland en dronk met hem wodka.

– Kaczyński heeft drie verklaringen voor zijn ontmoetingen met de Russische agent. De eerste uitleg amuseert mij het meest. Kaczyński zegt namelijk dat hij een ontmoeting heeft gehad met deze Russische agent om informatie van hem te verkrijgen over wat er in Rusland gebeurt. Laten we serieus zijn: ja, hier zit Kaczyński aan de ene kant op de bank, aan de andere kant zit naast hem de KGB-agent die de premier van Finland heeft gerekruteerd, wat waarschijnlijk niet zo'n flauwe agent is. het lijkt erop dat hij een van de beste is en Kaczyński maakt hem dronken en haalt geheimen uit hem, informatie over wat er in Rusland gebeurt en die idioot vertelt hem alles en wij moeten het geloven!? Dit is Kaczyński's eerste versie, zijn eerste vertaling, het moet wel grappig zijn, je kunt niet ontkennen dat de president gevoel voor humor heeft - zegt Rozenek.

– De tweede vertaling is ook grappig: ik was een buitenlands bezoek aan Moskou aan het voorbereiden voor de heer Lech Wałęsa. In de eerste plaats is het simpelweg absurd wie een bezoek van 1,5 jaar aan wie dan ook voorbereidt, in de diplomatie vereist een bezoek 2-3 bijeenkomsten en wordt het bezoek voorbereid. En ten tweede komen de data niet overeen: toen hij begon te daten, werkte hij nog niet op het kantoor van Wałęsa, dus hij kon geen enkel bezoek voor president Wałęsa voorbereiden! – voegt Rozenek toe.

– Ik vind de derde versie ook leuk, maar die is niet grappig meer omdat het de verantwoordelijkheid wegschuift. Hij zegt: "Ik heb minister Andrzej Milczanowski over alles geïnformeerd", die toen het hoofd was van de UOP, dat wil zeggen inlichtingen en contraspionage. Ik heb hier twee keer met Andrzej Milczanowski over gesproken, en beide keren heeft hij het altijd voor de volle 100 procent ontkend. Hij zei dat Kaczyński hem nooit over deze bijeenkomsten had geïnformeerd. Iedereen die met Andrzej Milczanowski te maken heeft gehad, weet dat hij een man is die altijd de waarheid spreekt.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku