Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Orlen beantwoordt de vragen van onderzoeksjournalist niet,

Gestart door Pieszyce, 14 juni 2024, 23:16

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Orlen beantwoordt de vragen van onderzoeksjournalist niet,
maar stuurt een PR-bureau op hem af

14 juni 2024

Jan Piński, hoofdredacteur van Wieści24.pl, stelde Orlen een aantal ongemakkelijke vragen over PiS-activisten die bij dit bedrijf werken. In plaats van te antwoorden, zwijgt ze, maar Piński werd gecontacteerd door een PR-bureau...

– Op 28 mei heb ik u de volgende vragen gesteld. Waarom heb ik nog geen reactie op hen ontvangen? Afgezien van het PR-bedrijf dat mij probeert te bereiken en vraagt: wat wil ik niet meer vragen? – schreef Jan Piński.

1. Is het waar dat mevrouw Agata Borowiec, voormalig PiS-parlementslid in de Sejm van de 8e termijn en zuster van Andrzej Borowiec, lid van Soeverein Polen, plaatsvervanger van voormalig vice-minister van Justitie Marcin Romanowski in de SP-structuren van Lublin en voormalig directeur van het Regionaal Directoraat voor Staatsbossen in Lublin, als directeur of deskundige bij de Orlen Group werkt? Wat is haar functie precies en bij welk bedrijf is ze werkzaam?

2. Is het waar dat de directeur van het Communicatiebureau bij PGNIG Termika van de Orlen Groep de heer Kamil Szafrański is, voormalig directeur van het parlementaire bureau van Jacek Sasin?

3. Is het waar dat de adjunct-directeur voor inkoop bij PGNIG de heer Paweł Szymański is, voormalig assistent van de voormalige vice-president van de raad van bestuur van PKN Orlen, Robert Perkowski (voormalig burgemeester van Ząbki en PIS-raadslid, de man van Jacek Sasin) ?

4. Is het waar dat het communicatiebureau van Orlen de heer Artur Barański in dienst heeft, een vertrouwenspersoon van PiS-parlementslid Rafał Bochenek, een voormalig werknemer van PGNiG en vervolgens een werknemer van het PiS-persbureau, vanwaar hij na de crisis weer bij Orlen ging werken? parlementsverkiezingen in 2023?

5. Is het waar dat de directeur interne communicatie bij Orlen mevrouw Hanna Beister is, in dienst van het bedrijf door de voormalige vice-president van Orlen, Adam Burak, een vertrouwde en nauwe medewerker van de voormalige president van het bedrijf, Daniel Obajtek ?

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku