Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Zal hij ermee wegkomen?

Gestart door Pieszyce, 16 juni 2024, 00:00

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Zal hij ermee wegkomen?
Kaczyński negeert de daad van Matecki

14 juni 2024

Maarschalk Szymon Hołownia liet weten dat de grap van het parlementslid van Soeverein Polen, Dariusz Matecki, 's nachts plaatsvond. De politicus klom op het dak van het Sejm-hotel.

– Er heeft zich een incident voorgedaan. Er was iemand op het dak waar hij niet had moeten zijn, want bij Niemand mag 's nachts om 03.00 of 04.00 uur op het dak zijn, zei Szymon Hołownia.

Matecki begon zichzelf onmiddellijk uit te leggen op sociale media. – Journalisten bellen mij. Ja, ik was op het dak van het Sejm hotel om een foto te maken. Ik nam een foto en keerde terug naar de kamer. Met vriendelijke groet, schreef hij op sociale media. Terwijl hij ervoor zorgde dat hij nuchter was. Hoewel Radio Zet berichtte, was hij mogelijk onder invloed van alcohol.

Zijn zelfvertrouwen komt voort uit het feit dat Kaczyński duidelijk geen zin heeft om hem te straffen. En hij bagatelliseert het incident op een nogal triviale manier. – Ik ben een ervaren parlementariër, hoewel ik een pauze van vier jaar heb gehad, maar ik zit al 35 jaar in het parlement. En ik heb zulke dingen niet gezien of gehoord, ik was geen getuige, maar zelfs dames, en die van een speciaal soort, vielen jaren geleden uit de ramen van dit parlementaire hotel - zei Kaczyński vandaag.

Sterker nog, hij heeft hoge verwachtingen van zijn partijgenoten.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku