Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Kowalski geeft het op. Wie is de volgende?

Gestart door Pieszyce, 20 juni 2024, 00:03

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kowalski geeft het op. Wie is de volgende?

19 juni 2024

citaatfoto wikipedia Adrian Grycuk CC BY-SA 3.0 pl

Het soevereine Polen begint uiteen te vallen. En op een zeer spectaculaire manier.

De leider van deze partij is al lange tijd afwezig in de Poolse politiek. Sommige politici die ooit invloedrijk waren, zullen waarschijnlijk binnenkort met openbare aanklagers te maken krijgen in plaats van met kiezers.

Geen wonder dat er in paniek een ontsnapping uit het zinkende schip begint. Het signaal werd gegeven door Janusz Kowalski. – Vandaag ben ik niet langer lid van Soeverein Polen. Ik heb ontslag genomen. Ik zal altijd alleen in superlatieven spreken over mijn collega's uit Soeverein Polen – schreef hij op sociale media.

De media publiceerden ook een bericht dat Kowalski naar zijn voormalige partijgenoten stuurde. - Collega's! Vanwege Patryk Jaki's onderhandelingen met PiS wilde hij mij vandaag ontmoeten. Voor het eerst zelfs na een half jaar. Vandaag neem ik echter afscheid van het SP-lidmaatschap. Ik heb het gevoel dat ik hard heb gewerkt. Ik zal je altijd steunen en verdedigen. Je kunt op me rekenen. Mijn enige informatie zal mijn inzending op X zijn – ik zal alleen maar goed spreken over mijn collega's – betoogde de voormalige politicus van Soeverein Polen.

Bij het lezen van beide berichten dachten degenen die in de gelederen van Ziobro's partij bleven zeker met genegenheid aan Kowalski. In woorden die we hier niet zullen citeren...

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku