Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De dringende oproep van Eliza Michalik aan Donald Tusk:

Gestart door Pieszyce, 22 juni 2024, 23:47

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De dringende oproep van Eliza Michalik aan Donald Tusk:
benoem een regeringswoordvoerder en begin een informatiebeleid te voeren

22 juni 2024

Donald Tusk, benoem een regeringswoordvoerder. Begin een informatiebeleid te voeren, want je leeft in de eenentwintigste eeuw en als iets onuitgesproken blijft, bestaat het niet. Begrijp dat woorden belangrijk zijn, als iets niet wordt gezegd, bestaat het niet in het bewustzijn van mensen - vat Eliza Michalik samen.

Daarom is PiS zo 'goed', omdat PiS in staat is de verschijnselen van dingen en mensen in het bewustzijn van mensen te laten bestaan en – de tweede noodzakelijke stap – emoties op te roepen, zelfs als die emotie angst is. Angst is de sterkste emotie, er is alleen angst en liefde. Als je geen liefde kunt opwekken, moet je wel angst kunnen opwekken, want er zit niets tussenin - vat Eliza Michalik samen.

Bron: wiesci24.pl[url]     język po Polsku

torun marcel

Ik denk dat Eliza Michalik wel een punt heeft.
Als het de regering niet lukt om wat begrijpelijker te communiceren,
stoot dat mensen af. Het is niet alleen in Polen maar ook in Nederland
een probleem.
Je kan je niet richten tot alle Polen en,als je gekozen bent, alleen maar
te praten voor de mensen die kunnen studeren.

Pieszyce

Donald Tusk moet dringend de communicatie binnen de regering oppakken
Dit is van cruciaal belang

24 juni 2024

– Naar mijn mening verliest de coalitie met de populistische boodschap, met de brutaal herhaalde leugens over het emigratiepact, met de gekke campagnes, met de journalistiek van Channel Zero, met de invoegingen van de heer Przydacz op TVN24 over de onderwijshervorming, die niemand corrigeert - dit voorspelt slecht - schrijft een van de internetgebruikers.

Momenteel voert noch de publieke televisie, noch de publieke radio enige missie uit die de doelstellingen van het verbinden van Polen of het opleiden van het publiek zou ondersteunen. Er is geen visie op gemeenschappelijke en samenhangende overheidscommunicatie, ieder ministerie streeft zijn eigen belangen na. Dit is contraproductief en mag niet op deze manier gebeuren. Het is gemakkelijk om Bartłomiej Sienkiewicz de schuld te geven van deze gang van zaken, aangezien hij de kwestie van de verachting van de media, maar niet alleen van hemzelf, verwaarloosde.

Tuskowski heeft een coördinator nodig voor communicatie en transmissie binnen de regering. Zo iemand moet hij zo snel mogelijk benoemen. Anders zullen een stel luide leugenaars en populisten de juiste boodschap overstemmen.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Hai Marcel,

Ik heb nog niet kunnen ontdekken wanneer Eliza ongelijk heeft.  ;)
Zeer intelligente vrouw met een gigantisch inzicht in de politiek.

Persoonlijk zou ik haar kiezen als woordvoerder.  :)

Maar ik begrijp dat begrijpelijker communiceren niet.

Ik volg Alle belangrijke commissies en lees nog veel meer tekst.
Maar ik begrijp goed waar het om gaat ondanks dat het Poolse niet 100% is.

Het lijk mij toch niet moeilijk te begrijpen als iemand stelt dat Sienkiewicz van de media een zooitje heeft gemaakt, dat kan iedereen met het blote oog zien.
Net zo min als het moeilijk te begrijpen is wat Kaczyński en zijn gang doen. De mensen zouden de 1300 affaires eens moeten lezen om wakker te worden.

Ik blijf tot nu toe bij het standpunt dat de meeste Polen het een rotzorg zal zijn. In mijn vriendenkring kom ik dat gelukkig niet tegen, want als ik daar dan inzichtelijk moet gaan zitten praten ben ik weg.

CiteerJe kan je niet richten tot alle Polen en,als je gekozen bent, alleen maar
te praten voor de mensen die kunnen studeren.

Bedoel je hiermee, dat Tusk de man met de pet niets uitlegt?

Iedereen kan toch lezen en zien wat de PiS gang heeft uitgevreten en nog steeds uitvreet en dat er regeringsfiguren zijn die niet doen wat ze opgedragen is?

Tusk moet harder optreden en doen wat Palikot voorstelt, nog steeds zitten er te veel PiS figuren in sleutelposities.

Bobal

Ik denk, dat Eliza, Marcel en Pieszyce hetzelfde bedoelen.

"Iedereen kan toch lezen en zien wat de PiS gang heeft uitgevreten en nog steeds uitvreet en dat er regeringsfiguren zijn die niet doen wat ze opgedragen is?"

Dat is voor veel mensen nou net het probleem, zeker als je informatiebronnen bestaan uit tiktokfilmpjes van 15 seconden of tweets van 140 tekens. Dan gaat 1300 affaires opzoeken, laat staan lezen en begrijpen, dus echt niet gebeuren.
En dan is er ook nog éénderde van de kiezers die op PiS stemt en voorzichtig overtuigd moet worden, dat hun partij niet altijd de juiste acties heeft ondernomen voor Polen en henzelf.

Dat vraagt dus om communicatie die bij iedereen aankomt: compact, concreet en duidelijk. Dat moet je niet aan politici overlaten die het er maar een beetje bij doen (die kunnen hun tijd beter besteden) maar aan één of twee professionals die namens de hele regering spreken. Zo iemand zou eigenlijk elke regering moeten hebben (en veel hebben dat ook). Ik ben het dus ook eens met mevrouw Eliza.

Pieszyce

Hai Bobal,

Eliza is een vrouw met een geweldig beoordelingsvermogen. Ik lees als het lukt, alles wat ze schrijft en heb haar nog nooit op en misgreep kunnen betrappen.

Vorige week had ik via Twitter contact met haar en zij had net als ik, eigenlijk genoeg van alle ellende die er in Polen plaatsvindt, maar ook zij antwoordde dat ze niet af wil stompen dus bezig wil blijven en dan met dat waar ze goed in is.

Ik heb er wel eens aan gedacht me van het forum terug te trekken om alle 1300 affaires te vertalen en ergens te plaatsen, want sommige zijn werkelijk te Zot om te geloven dat een normaal mens dat kan verzinnen, zoiets verzint alleen een doorgewinterde CRIMINEEL.

Als ik dan echter verder kijk, komen er andere dingen naar boven en dan hoofdzakelijk het WAAROM.

Die 33,7% die PiS nu zegt te steunen, WETEN, dat het PiS kader GIGANTISCH GESTOLEN heeft, dat het PiS kader en dan vooral via Ziobro het leven van anderen zeer zuur gemaakt heeft. Mensen vermoord hebben, denk maar aan Lepper, Blida, en nog een stuk of 20 anderen. PiS kader, dat ondanks dat er een andere regering zit, gewoon blijft stelen. Kijk naar Orlen 75% van het management is door PiS geplaatst en zo zijn er nog vele bedrijven die met de staat verbonden zijn.

Toch doet die 33,7 % of er niets gebeurd is, want de pastoor of de partijfunctionaris in de gemeente schrijft ze dat voor. Mensen zeggen, "ja maar ze hebben alleen TVP" BULLSHIT.
Als ik het omreken naar mijn vriendenkring, waarvan 85% inderdaad alleen de TVP ontvanger had, weet 60 % nu hoe het werkelijk is, omdat ze in HET BUITENLAND  werken en daar andere informatie zien. Dit zeggen mijn eigen vrienden tegen ons, "Dankzij dat we een jaartje in Nederland gewerkt hebben weten we meer dan voorheen, PiS probeerde ons dom te houden".

Tusk, heeft gewoon te weinig echt politiek stabiele ministers. Iemand die geen arts is, minister van Volksgezondheid laten worden, of iemand die Geen jurist is minister van Justitie laten worden is vragen om ellende.

Eliza bedoelde dat ook zo. "Onkundig niet in de richting opgeleide mensen op Belangrijke plaatsen is politieke zelfmoord", noemde ze dat.

Minister van defensie, twee keer getrouwd, eerste huwelijk via het vaticaan ongedaan laten maken, is nu tegen contracten tussen partners van gelijke gender. Tegen abortus, zelfs als de foetus misvormd is of niet levensvatbaar is. Er MOET geboorte plaatsvinden.

Hołownia, de eikel is te beroerd om de parlementsleden Woś en Romanowski hun immuniteit te ontnemen, te beroerd omdat hij PiS niet in de wielen wil rijden. Speelt de clown in de Sejm en likt het achterwerk van Kaczyński.

Morgen om  10:00  14e. posiedzenie Sejmu X kadencji (Sala Posiedzeń)  [Sejm vergadering] F*cking 20 minuten en mijnheer vertrekt en laat alles over aan een ander. [Ja ik volg alles] 

Tusk zou wakker moeten worden en zoals Eliza zegt, woordvoerders moeten nemen, maar dan zulke die niet hun eigen verhaal gaan vertellen zoals met PiS gebeurde. PUUR en ALLEEN wat de overheid doet en NIET doet.

Ik zal proberen na deze post nog wat nieuws te plaatsen, of het lukt weet ik niet. Als admin heb ik problemen met Google en de zoekmachines, ging om 02:15 naar bed en om 07:30 zat ik al een mail te sturen naar mijn host met vragen.

Het is natuurlijk geweldig als ik vertaal, maar als Google dat niet krabbelt omdat er met het forum iets verkeerd is, werk ik voor de kat haar kleine ******.

Maar beste Bobal, ik dank je voor je reactie want die zijn juist nodig bnij wat er geplaatst wordt, want ik wil niet dat er alleen mijn mening staat. Ik hoop dat ik  snel uit de problemen met Google ben, want ik wil Eliza blijven vertalen.

Met vriendelijke groet,  ;)

Pieszyce

Kijk Bobal,

Sommige bedrijven staan nog steeds onder controle van PiS-mensen

Als gepensioneerde zakenman, frustreert dit mij enorm.  >:(

Graag zou ik een tweede Arnold Schwarzenegger als Terminator willen hebben om dit soort zaken op te lossen.  >:(

Laten we niet vergeten dat PiS = Putin, men wil daar graag langsheen praten, maar met een vrachtwagen vol bewijzen is dat niet meer mogelijk.

Denk er aan dat het volk het ZAT is, en als die nu de straat op gaan is het niet meer voor een leuke demonstratie, en weet je? Ik begrijp ze.

Mijn reactie kan overdreven zijn, maar als je 13 uur per dag Pools nieuws leest en verwerkt, gebeurt dat automatisch.  :'(