Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het vuile spel van Kaczyński

Gestart door Pieszyce, 26 juni 2024, 00:49

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het vuile spel van Kaczyński
Waarom doet hij dit?

24 juni 2024

Jarosław Kaczyński besloot opnieuw racisme en populisme te gebruiken. Dit is de enige manier om zijn eis om een referendum te houden over de beëindiging van het migratiepact door ons land te begrijpen.

– Waarom keert PiS terug naar het idee van een referendum, ook al deed het dat een jaar geleden al en stelde het voor om de verkiezingen van 2023 te combineren met onder meer een referendum? over illegale migratie? – vraagt Michał Szułdrzyński zich af in "Rzeczpospolita".

– Er zijn verschillende redenen, maar ze komen allemaal neer op één idee: hoe kunnen we de regering aanvallen en de geloofwaardigheid van premier Donald Tusk ondermijnen. Kaczyński gelooft niet dat het aankaarten van de migratiekwestie zijn partij zal helpen, maar dat het zijn tegenstander pijn zal doen. Omdat het doel is – zoals in de genoemde racistische video – om het imago van Donald Tusk te combineren met de angst voor illegale migratie – vult de journalist aan.

Kaczyński kan zich gewoon meer veroorloven. De reputatie van PiS is al zo aangetast dat niets haar kan schaden.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku

Bobal

Zie een andere topic: hier heb je dus even een goede regeringswoordvoerder voor nodig.
PiS heeft acht jaar geregeerd en verschillende besluiten genomen die referendumwaardig waren. Is echter niet gebeurd en gaat nu ook niet gebeuren. In Polen beslist het parlement. Einde discussie. 8)

Pieszyce

Er is zeker een goede regeringswoordvoerder nodig.

Persoonlijk ben ik niet zo voor referenda, omdat die bespeeld kunnen worden door partijen en dan denk ik maar even aan de FvD en het Oekraïne referendum.
Weken zijn we bezig geweest om de leugens van Baudet te ontmantelen en nog teert deze &^$%^%% op dat feit. Zelfs het CDA ging via Omzigt over de schreef en Herkende Russen speelde vies spel via de FvD.

Ik ben dan ook voorstander voor het parlement, ook daar kun je je woordje kwijt.

Maar wat Kaczyński doet is niets anders dan zuigen en etteren. Gezien 1300 schandalen, oppakken onderzoeken, veroordelen, en vastzetten en klaar.