Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Het verschrikkelijke effect van de haatcampagne van PiS en de Konfederatie: milities in de Poolse straten

Gestart door Pieszyce, 1 juli 2024, 22:15

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Het verschrikkelijke effect van de haatcampagne van PiS en de Konfederatie: milities in de Poolse straten

1 juli 2024

PiS en Konfederacja lanceerden, als onderdeel van hun politieke strijd, een campagne tegen immigranten, die PiS in grote aantallen importeerde. Het resultaat van de campagne zijn nationalistische milities op straat. Herhaalt de geschiedenis van nazi-Duitsland zich, waar er een uitbraak van haat tegen een van de etnische groepen plaatsvond?

– Het resultaat van de walgelijke migratiecampagne van PiS en de Konfederatie zijn milities rechtstreeks uit het Derde Rijk, die mensen met verschillende huidskleuren in de openbare ruimte filmen en fotograferen. Wat zal de volgende stap zijn? Slachtoffers in naam van raciale zuiverheid? Zitplaatsenverdeling in het openbaar vervoer voor blanken en anderen? Een toegangsverbod tot parken voor 'gekleurde mensen'? Ik had nooit gedacht dat ik in Polen zulke tijden zou meemaken, waarin fascistische en nazi-waarden tot leven zouden komen in onze samenleving, wat nog niet zo lang geleden leidde tot de uitroeiing van miljoenen mensen... Laten we niet vergeten dat de De eerste persoon die na 1989 de Polen begon te verdelen was en is Kaczyński. Ik zou graag wakker willen worden en ontdekken dat het maar een nachtmerrie was – schreef een van de internetgebruikers.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku