Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Vulgair als Duda. Dergelijke woorden hadden we echter niet van de president verwacht

Gestart door Pieszyce, 17 juli 2024, 22:33

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Vulgair als Duda. Dergelijke woorden hadden we echter niet van de president verwacht

16 juli 2024

Andrzej Duda verwees naar de eis van het Burgerplatform om hem voor het Staatstribunaal te brengen. Blijkbaar maakte dit vooruitzicht hem erg boos, omdat hij zijn toevlucht nam tot... godslastering.

– Schendingen van de grondwet en de rechtsstaat zullen snel worden verantwoord en berecht. Met dit doel voor ogen zullen we voor het Staatstribunaal verschijnen: Andrzej Duda – wegens zijn weigering om de eed af te leggen van drie rechters van het Constitutioneel Hof die naar behoren zijn gekozen door de Sejm voor de zevende ambtstermijn en voor het toepassen van de wet van clementie op de illegaal veroordeelde Mariusz Kamiński , Maciej Wąsik en twee andere functionarissen - het is geschreven in het PO-programma. Dit postulaat was opgenomen in het programma "100 bijzonderheden".

– Maak je niet bang, maak je niet bang... – flapte Duda eruit in een interview met Wirtualna Polska. – Maak me gewoon niet bang. Ik doe mijn eigen ding en ik heb mijn eigen duidelijke opvattingen over wat de Poolse bestaansreden is. Ik heb ze ten uitvoer gelegd en ik ben ze gedurende de negen jaar van mijn presidentschap trouw gebleven - zei de president.

Het klonk niet inhoudelijk. En de beschuldigingen zijn ernstig.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku