Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Ga aan de slag in deze regering. Omdat je zult vallen!

Gestart door Pieszyce, 17 juli 2024, 23:47

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Ga aan de slag in deze regering. Omdat je zult vallen!

17 juli 2024

– Iedere machtige PiS-dief (na 8 jaar, vergeef mij alstublieft het gebrek aan vermoeden van onschuld) en ieder herkenbaar PiS-wezen zou in het licht van camera's geboeid moeten worden. Altijd. En ik ben eerlijk gezegd verrast door de verontwaardiging van onze kant. Ik weet niet waar dit streven naar 'adel' en het verzachten van emoties over gaat. En ik weet niet waarvoor ze gebruikt zouden worden. Maar ik weet dat ze demobiliserend, kortzichtig en naïef zijn. Trends zijn het allerbelangrijkste in de politiek, schrijft een internetgebruiker.

– En PiS, profiterend van de trage procedures van de rechtsstaat, begon intensief een verhaal op te bouwen van kracht en hoop op een spoedige terugkeer naar de macht onder zijn electoraat. In het perspectief van de Poolse presidentsverkiezingen en op de golf van de overwinning van Trump wordt de trend sterker. En als iets dit propagandaverhaal effectief kan verzwakken, zijn het spectaculaire arrestaties.

– Klink ik onethisch? Moeten we 'prachtig anders' zijn? Is dit niet hoe het had moeten zijn? Onzin. Laten we eindelijk ophouden met het maken van excuses en het terugnemen van onze voet elke keer als we beginnen te versnellen. Het was precies hetzelfde toen de media de sterke en to the point KO-spot "masseerden". Wij gaan geen schermutselingen aan met een politieke tegenstander. Het is nog steeds een gewone oorlog met een meedogenloze bruut. En de onzin over de nadelen van polarisatie is net zo naïef als de hoop dat het PiS-electoraat overtuigd kan worden door middel van discussie-argumenten. En aan iedereen die beweert dat PiS het tegen ons zal gebruiken, wil ik u vriendelijk meedelen dat PiS alles tegen ons zal gebruiken. Laten we dus eindelijk stoppen met het volgen van dit laffe patroon en beginnen met het moedig gebruiken van PiS tegen PiS in de media. Niet tegen onszelf, besluit hij.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku