Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Generaal Piotr Pytel: Polen moet er rekening mee houden dat het plan

Gestart door Pieszyce, 19 juli 2024, 23:17

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Generaal Piotr Pytel: Polen moet er rekening mee houden dat het plan
 om Tusk te vermoorden op Poetins tafel ligt

18 juli 2024 
Donat Subbotko

Wat hebben Kaczyński en zijn volk te bieden in ruil voor macht of deelname aan het bedrijfsleven? Ze hebben Polen te verkopen. Polen verkopen betekent dat het land wordt voorbereid om door Rusland te worden opgeslokt, zegt generaal Piotr Pytel, voormalig hoofd van de Militaire Contraspionagedienst.

Donata Subbotko: U waarschuwde dat Rusland er al is.

Generaal Piotr Pytel: We blaften, ik en een paar andere mensen, als honden die een huis bewaken. Sommige mensen spotten met het feit dat dit ziekelijke wanen waren; het heeft een naam: etiketteren, een etiket opplakken om het probleem te bagatelliseren.

- Ik zei dat de diensten van Rusland en Belarus sinds het voorjaar van 2020 nauw samenwerken en hun inspanningen in de westerse landen hebben geconsolideerd. Misschien was Szmydt een van de afgezanten in de omgang met Belarus, dat een handig communicatiekanaal is met Rusland.

- Hij was in conflict met de kring van Ziobro, dus het nogal krachtige deel van Wet en Rechtvaardigheid, Kamiński en Wąsik, omdat zij toezicht hielden op de diensten onder wiens paraplu hij naar Belarus kon gaan.

- De rechtervleugel rond Kaczyński zou een deal kunnen hebben gesloten om de verkiezingen van 2023 te steunen, misschien in termen van het activeren van Russische trollen of andere operaties. 80 procent van de operaties van de diensten zullen we nooit reconstrueren, soms zien we alleen de effecten omdat iemand valt of evacueert zoals Szmydt. Waarschijnlijk zal iemand anders over een tijdje zijn ster overtreffen.

– Ik neem aan dat er rechts een groep agentenactiva is. Onze diensten worden steeds beter, dus voor degenen die te maken krijgen met een gevangenisstraf voor spionage en samenwerking met buitenlandse inlichtingendiensten, kan evacuatie de enige keuze in het leven zijn.

Mensen weten al dat Rusland het handelsmerk is van de PiS-regering, maar ik had niet verwacht dat hun acties zo openlijk zouden zijn. Er is oorlog gaande en Morawiecki gaat naar de pro-Poetin CPAC-conferentie in Boedapest. Dit ding stinkt, Tucker Carlson was er eerder. Het evenement werd georganiseerd door pro-Russisch-Amerikaans rechts en fascistische kringen. Het podium had de vorm van de Odal-rune, het symbool van de nazi's. Het CPAC-symbool is een ster die lijkt op het grafische symbool van Telekanal Zvezda, een persbureau dat deel uitmaakt van de strijdkrachten van de Russische Federatie. Op zoek naar inspiratie voor zoiets? Voor mij is dit een verklaring die identiek is aan de boodschap van Orbán: Vladimir, wij staan bij je.

Rest betaalmuur:

Bron:    newsweek.pl przez Donat Subbotko        język po Polsku