Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

PiS heeft al een kandidaat voor het presidentschap? Deze naam is verrassend

Gestart door Pieszyce, 19 juli 2024, 23:46

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

PiS heeft al een kandidaat voor het presidentschap? Deze naam is verrassend

19  juli 2024

Blijkbaar heerst er paniek bij PiS in het licht van de komende presidentsverkiezingen. Iedereen weet dat de partij van Kaczyński daar een schandelijke (en opeenvolgende?) nederlaag zal lijden. Dit is waarschijnlijk de reden waarom geen van de partijbaronnen zich kandidaat wil stellen voor het presidentschap.

Kaczyński zal hoogstwaarschijnlijk politici van de tweede rij bereiken. Die niet bang zijn voor hun carrière. Wij weten hier iets van omdat een van de PiS-Kamerleden iets te veel woorden heeft gezegd.

– Dit proces is nog steeds aan de gang en nadert zijn voltooiing. We bevinden ons in een stadium waarin het nog te vroeg is om over de naam van de kandidaat te praten, maar maak je geen zorgen, ik denk dat er een paar weken zullen verstrijken voordat deze informatie zal worden gepresenteerd - zei parlementslid Paweł Jabłoński in het "Tłit" -programma.

Toen hij echter werd gevraagd wie er zou kunnen vluchten, onthulde hij een partijgeheim.

– Neemt u mij niet kwalijk dat ik over dit onderwerp spreek, want ik ben geen lid van het orgaan dat deze beslissing neemt en dus is mijn kennis over deze kwestie niet volledig. Ik kan over Zbigniew Bogucki zeggen dat hij een geweldig parlementslid is, hij was een geweldige voivode. Hij is ook een uitstekende advocaat en een groot ambtenaar, zoals hij nu nog steeds is, en ik kan zeker lovend over hem spreken, betoogde hij.

Kandidaat Bogucki? Het is niet alsof iemand ooit van hem heeft gehoord. Blijkbaar bereidt Wet en Rechtvaardigheid zich voor op een nieuwe nederlaag.

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku