Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Deze zaak is de nagel aan de doodskist van PiS

Gestart door Pieszyce, 4 augustus 2024, 22:24

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Deze zaak is de nagel aan de doodskist van PiS
De verantwoordelijken moeten de gevolgen onder ogen zien

3 augustus 2024

De zaak van Barbara Blida is terug. Haar dood was een van de grootste schandalen van de eerste regel van Wet en Rechtvaardigheid.

– Ik geloof niet dat Barbara Blida zelfmoord heeft gepleegd – verklaart Włodzimierz Czarzasty, leider van links. Volgens hem moet de zaak opnieuw worden onderzocht.

– Acht jaar lang heb ik beloofd dat als links er invloed op zou hebben, als ik er persoonlijk invloed op zou hebben, ik er alles aan zou doen om de procedure tegen Barbara Blida te hervatten. Vanaf het begin, toen ze materiaal begonnen te verzamelen en aanklachten tegen haar in te dienen, tot aan haar dood - zegt de politicus.

– Adam Bodnar heeft op verzoek van geheel links besloten de procedure te hervatten en een team aan te stellen dat alles zal analyseren. Pas na het werk van dit team kan ik rustig slapen. Ik ben van mening dat Barbara Blida het verdient dat deze kwestie volledig wordt opgehelderd. zodat het niet zo is dat alle handen gewassen zijn en alles voorbij is, vervolgde hij.

Als het niet werkt, werkt het niet. Ook in deze kwestie zal PiS een antwoord moeten geven. En al in de Nowogrodzka-straat hoopten ze dat iedereen haar was vergeten.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku