Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een Poolse vrouw vraagt aan Donald Tusk: hoe lang zullen ze nog op ons blijven spugen

Gestart door Pieszyce, 12 augustus 2024, 00:10

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een Poolse vrouw vraagt aan Donald Tusk: hoe lang zullen ze nog op ons blijven spugen,
ons uitlachen en ons verliezers blijven noemen?

11 augustus 2024

Polen zijn de agressie en leugens van PiS beu en vragen de regering, en vooral Donald Tusk, wanneer de haat tegen de politici Kaczyński en Ziobro zal eindigen, wanneer ze de gevangenis in zullen gaan en wanneer de politiek eindelijk normaal zal worden.

– Ik kwam naar Polen voor de 15e verkiezingen om persoonlijk te stemmen. Het belangrijkste voor mij was het verslaan van PiS en het regelen ervan. Mijn stem was belangrijk, ik stemde in het "PiS-bolwerk", waar 80% kiezers van de Jodenrechten en Confa waren. 's Nachts reden we met 4 geweldige meiden door de omliggende dorpen: van brandweerkazerne naar brandweerkazerne, van kerk naar kerk, en hingen "posters" op die ik had gemaakt, in de hoop dat misschien minstens één PiS-supporter zich zou "bekeren". Ik werd uitgescholden, ze wilden me in elkaar slaan omdat ik 'een verrader was van een bende roodharigen, in dienst van de Duitsers'. Sorry, maar... ik heb het recht om te vragen: hoe lang zullen ze nog op ons blijven spugen, ons belachelijk maken en ons verliezers noemen? Hoe lang? We hebben immers de verkiezingen gewonnen, vraagt een internetgebruiker zich terecht af.

– De politici van het Platform, maar vooral de DT, zijn zich ervan bewust dat de kwestie van de nederzettingen een springplank kan zijn voor drie termijnen, maar ook het graf van het Platform. Het gaat net als in december, maar er zijn al zestig mensen aangeklaagd en het Platform vecht niet alleen tegen de tijd, maar ook tegen de sabotage van Ziobristen. Ik ben echter vreemd kalm dat we deze wedstrijd zullen winnen, voegt iemand anders toe.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku