Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De maandelijkse Smoleńsk herdenking van 10 Augustus 2024

Gestart door Pieszyce, 12 augustus 2024, 15:29

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

De maandelijkse Smoleńsk herdenking van 10 Augustus 2024

Ik had me heilig voorgenomen, 10 augustus geen post te maken over de maandelijkse Smoleńsk herdenking, want elke keer is er wel wat en dat ben ik zat. Op Twitter deze keer veel afbeeldingen gezien, die nu niet meer te vinden zijn.

Zowel de trap als het gedenkteken voor L. K. waren flink ruim voorzien van en hekwerk bekleed met stroken wit/rood voorstellende de Poolse vlag. Beveiligers van PiS liepen er al rond, terwijl tegenstanders van deze herdenkingen ook aanwezig waren.

Ja hoor, Daar kwam een colonne Regerings limousines aan, waarom eigenlijk regeringsvoertuigen. Kacynski is alleen maar Kamerlid en partijleider?? Er wordt langs de stoeprand geparkeerd op een rijbaan voor het rechts afslaan, mag dus niet, maar niet ene politieagent die het durft een boeteboekje tevoorschijn te halen om er een uit te schrijven. Kaczyński en his Gang lopen het terrein op terwijl tegenstanders roepen, "Leugenaars en dieven, wanneer vertellen jullie eindelijk eens de waarheid over Smoleńsk? Waar is het beloofde wrak, wanneer komt dat terug"

De groep loopt voorbij een groep protesterende mensen, waar ook een dame van rond de 65 jaar staat, de naar Kaczynski roept, "wanneer komt de waarheid"?? Zijn antwoord is, "Brzydki Putin szmato" "vieze Putin slet"  Mensen die opnames willen maken worden hardhandig weggeduwd en men probeert de telefoons uit hun handen te slaan.

Na de kranslegging en het vertrek van de PiS groep, stelt een man, zoals elke maand, Zijn Krans met opschrijft op. Mooie krans trouwens.

We slaan een aantal uren over.

Mensen verblijven nog steeds zenuwachtig rond de trap, de politie is rustig en valt niemand lastig.

Dan is het donker.

Een colonne regeringsvoertuigen stopt, en daar is Kaczyński weer, nu met een groep mannelijke politici,  aangevuld met wat ik zie als wilde jongens goed voor wat agressie. De Politici, Rau, Suski, Macierewicz, Kaczyński, Kurski [heeft nog wat goed te maken] de dame Krupa en nog een aantal waarvan ik de namen uit mijn hoofd niet ken.

Men wil dat die extra krans weggaat, de politie werkt niet mee en vormt een blokkade, dat irriteert the Gang

Zie onderstaand hoe het verder gaat. Schijnbaar alleen Kaczyński mag een krans leggen

Kaczyński's beesten vielen mensen aan!
PiS-fanaten maakten amok op Polen in het centrum van Warschau [VIDEO 18+]

11 augustus 2024

PiS fanatici vallen Polen aan!

Een opname van de strijd in het centrum van Warschau is online verschenen. Gefanateerde PiS-aanhangers haastten zich om hun leider te helpen en vielen Polen aan.

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Het meisje dat de krans vasthoudt en probeert te beschermen [respect] wordt een paar keer geslagen, de politie doet niets, probeert haar alleen via een omcirkeling te beschermen wat lukt.

Van de onrechtmatige aanvallers, de dieven in de nacht, wordt echter niemand gearresteerd. Hoe lang staat men zulke actie van K. and his Gang nog toe??

Wacht de politie op de dood van mensen?
Kaczyński's beesten vallen Polen aan en de officieren zijn verlamd van angst [VIDEO 18+]

11 augustus 2024

PiS-horde.

De schokkende gebeurtenissen van zaterdagavond hebben aangetoond dat Polen zich niet veilig kunnen voelen. De aanval door PiS-fanatici op mensen in het centrum van Warschau toonde de hulpeloosheid van de politie.

De agenten waren niet in staat de aanval onder controle te houden. Uit het handgemeen bleek ook dat de PiS-leider en zijn handlangers zich niets aantrekken van de immuniteit van de officieren, die meer bang zijn voor door haat geobsedeerde leden van Kaczyński's groep dan voor strafrechtelijke aansprakelijkheid.

De politie staat toe dat de PiS-leider de wet overtreedt en zijn fanatici mensen aanvallen, omdat ze zo 8 jaar lang zijn opgeleid. De minister van Binnenlandse Zaken moet ingrijpen en tegelijkertijd steun en psychologische hulp bieden aan politieagenten die het slachtoffer zijn geworden van acht jaar terreur en nu doodsbang zijn voor PiS.

Video zie boven

Bron:  wiesci24.pl      język po Polsku

Uiteindelijk wordt de bewuste zwaar beschadigde krans er weer neergezet zonder dat de politie iets doet.

Wanneer zal de regering dit eens stoppen??