Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

De methodes van PiS om tegenstanders uit te schakelen

Gestart door Pieszyce, 13 augustus 2024, 00:00

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Kaczyński's tijd was de wederopbouw van het communisme
Diefstal en repressie tegen de oppositie

12 augustus 2024

Nu we steeds meer te weten komen over de enorme omvang van diefstal en fraude in Polen, is het onmogelijk om niet de indruk te krijgen dat Kaczyński en Ziobro het communisme aan het opbouwen waren. Staatsinstellingen waren ondergeschikt aan de partij, bij elke stap vond diefstal plaats en de oppositie werd op alle mogelijke manieren onderdrukt. Vrouwen werden doodgeknuppeld, mensen die zich tegen de autoriteiten verzetten, werden opgesloten en er werden bij elke gelegenheid repressieve acties tegen hen ondernomen.

Geen wonder dat Kaczyński de slogan 'PiS is commune bis' aannam. Omdat er niet veel verschillen waren. Zo'n terreurapparaat bijvoorbeeld, dat iedereen aanvalt die zich tegen de autoriteiten durft te verzetten. Verschillende soorten Mateckis en Szafarowiczes vielen het kind van parlementslid Filiks aan, dat werd opgejaagd. Tomasz Szwejgiert, in de gevangenis gezet en gemarteld omdat hij op de hoogte was van PiS-oplichting. Donald Tusk, die elke dag op de staatstelevisie werd bespuugd, net als in de ergste tijden van het communisme.

Kaczyński was bezig een totalitaire staat op te bouwen waarin iedereen aan hem ondergeschikt was. Mensen werden omgekocht om hem te steunen. Tijdens het communisme waren er kaarten en kaartjes voor winkels achter een geel gordijn, PiS gaf geld, enorm veel geld, bijvoorbeeld miljoenen zloty's voor Krzysztof Stanowski. Als gevolg hiervan werd de kritiek onderdrukt en verspreidden omkoping en morele rotting zich onder journalisten.

PiS-bandieten en dieven zouden vandaag de gevangenis in moeten.

Bron: wiesci24.pl    język po Piolsku

Pieszyce

Dit is hoe de PiS-politie Arkadiusz Szczurek martelde:
gebrek aan voedsel en toegang tot het toilet

12 augustus 2024

Arkadiusz Szczurek werd uitgenodigd voor TVP, waar hij vertelde hoe PiS hem martelde:

– Ik ging de trap af naar de kelder, daar zijn detentiecentra en de man zegt: doe alles af, geef je horloge en telefoon terug. Toen was er het uitkleden, voorovergebogen. PiS introduceerde een martelsysteem. Handboeien, geen eten, strafrechtelijke vervolging, je kunt jezelf niet wassen, je kunt niemand bellen omdat je telefoon is afgepakt, je kunt niet naar het toilet. Ze lieten me voor de eerste keer gaan nadat ik twee uur had gevochten - zei Arkadiusz Szczurek over hoe de PiS-politie hem martelde.

– Vier keer werd ik als een gevaarlijke crimineel uit een demonstratie gesleurd, geboeid, van de ene plaats naar de andere gereden (...). Dit politiegeweld nam toe (...). Eind 2022 en in 2023 waren de politie-interventies brutaal, ze waren niet langer bijzonder plakkerig, ze liepen tegen ons aan, vertrapten ons en haalden onze megafoons tevoorschijn. Ik wil u eraan herinneren dat een megafoon geen verboden voorwerp is, vooral niet tijdens een demonstratie die in overeenstemming met de wet is geregistreerd. Ze wisten het en overtraden duidelijk de wet.

Bron: wiesci24.pl    język po Piolsku

Pieszyce

Arkadiusz Szczurek een van de leiders van Lotna Brygade opozycja.

Altijd proberen om de waarheid boven tafel te krijgen, in weer en geen weer.  :-\

Ik heb respect voor die man die al aardig wat ongefundeerde klappen heeft gehad.