Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Hoe Duda een vijand van zijn eigen land werd.

Gestart door Pieszyce, 6 september 2024, 00:42

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Hoe Duda een vijand van zijn eigen land werd.

Leszek Miller    @LeszekMiller

Andrzej Duda w obecności prezydenta Litwy Gitanasa Nausedy insynuuje, że za wiedzą premiera Tuska, Służba Kontrwywiadu Wojskowego współpracuje z rosyjską FSB. Nie tylko oskarża polskiego premiera, ale czyni to w obecności szefa obcego państwa. Podłość najwyższego rzędu!
Andrzej Duda in aanwezigheid van de Litouwse president Gitanas Nauseda insinueert dat de Militaire Contraspionagedienst, met medeweten van premier Tusk, samenwerkt met de Russische FSB. Hij beschuldigt niet alleen de Poolse premier, maar doet dit in aanwezigheid van het hoofd van een vreemd land. Slechtheid van de hoogste orde!

Pablo Morales         @PabloMoralesPL

#Pablieton
O Dudzie co rozum postradał Taki Duda.

Stoi sobie chłopina i w obecności prezydenta Litwy atakuje polskiego premiera. W najgorszy z możliwych sposób, sugerując współpracę z putinowskimi służbami.

I jak to skomentować? Żulczykiem? To nie wszystko wyjaśnia... Bo nawet ostatni tuman powinien wiedzieć, jak się zachować w obecności głowy innego państwa. Powinien wiedzieć, że nienawiść nie może być tak ostentacyjnie, głupio i prymitywnie okazywana. Prezydentura to nie jest bowiem pospolity trolling. To funkcja, która wymaga czegoś więcej od człowieka, niż tylko żarcie i wydalanie...

Pan Duda wielokrotne dał poznać, że jest miłośnikiem zasady: najpierw gadam, potem myślę. Nie wiem czy ktoś mu ten kretynizm doradził czy facet wpadł na to rezolutnie sam. Wszystko w sumie jedno. To jest zachowanie niegodne Głowy Państwa. Dyskwalifikujące Dudę jako męża stanu. Ktoś powie: nie pierwszy raz. Ok. Pewnie tak.

,,Tą razą" jednak Andrzej Sebastian syn Jana przekroczył Rubikon i zaatakował politycznego konkurenta w obecności innej głowy państwa. Pozwolił sobie, w obecności prezydenta kraju tak bardzo doświadczonego przez rosyjski imperializm, na obrzydliwą, prywatną wycieczkę wobec D. Tuska.

Czy można wykopać dół z bardziej śmierdzącym szambem? Nie chcę nawet zgadywać. Ta prezydentura jest bowiem naznaczona nieustannym pogłębianiem tego szlamu. A końca prac nie widać.

Duda kończy posługę na tym stanowisku kompromitując urząd Prezydenta RP, sprowadzając go do poziomu ordynarnego hejtera, który zachowuje się jakby miał siedem lat i w ogóle nie rozumiał otaczającego go świata...

#Pablieton
Over Duda, die gek geworden is

Zoals Duda. Een boer staat daar en valt de Poolse premier aan in aanwezigheid van de president van Litouwen. Op de slechtst mogelijke manier, wat samenwerking met de diensten van Poetin suggereert.

En hoe hierop te reageren? Zulczyk? Dit verklaart niet alles... Omdat zelfs de laatste idioot zou moeten weten hoe hij zich moet gedragen in de aanwezigheid van het hoofd van een ander land. Hij moet weten dat haat niet zo opzichtig, dom en primitief getoond kan worden. Het presidentschap is geen gewoon trollen. Dit is een functie die meer van een mens vergt dan alleen eten en uitscheiden...

De heer Duda heeft herhaaldelijk laten zien dat hij voorstander is van het principe: ik praat eerst, ik denk later. Ik weet niet of iemand hem over dit idiotisme heeft geadviseerd of dat de man het zelf heeft bedacht. Het is allemaal hetzelfde. Dit is gedrag dat het staatshoofd onwaardig is. Duda diskwalificeren als staatsman. Iemand zal zeggen: niet voor de eerste keer. Oké. Waarschijnlijk wel.

"Deze keer" stak Andrzej Sebastian, de zoon van Jan, echter de Rubicon over en viel een politieke rivaal aan in aanwezigheid van een ander staatshoofd. Hij stond zichzelf, in aanwezigheid van de president van een land dat zo zwaar getroffen was door het Russische imperialisme, een walgelijk privé-excursie toe naar D. Tusk.

Kun je een gat graven met een stinkende septic tank? Ik wil niet eens raden. Dit presidentschap wordt gekenmerkt door de voortdurende verdieping van dit slijm. En er is geen einde in zicht.

Duda beëindigt zijn dienst in deze functie, waardoor het ambt van de president van de Republiek Polen in diskrediet wordt gebracht en hem wordt gereduceerd tot het niveau van een vulgaire hater die zich gedraagt alsof hij zeven jaar oud is en de wereld om hem heen helemaal niet begrijpt. .

De Video:     https://x.com/i/status/1831717663942283540

Artur    @ArturooArtur

Poważnie to już przestaje być śmieszne. Możemy się śmiać, że Żulczyk nie doszacował itd., ale to już zakrawa na zdradę dyplomatyczną. Urzędujący prezydent oskarża urzędującego Premiera o współpracę z ruskimi służbami  i to w obecności prezydenta Litwy
Serieus, het is niet meer grappig. We kunnen lachen dat Żulczyk dit heeft onderschat, enz., maar dit komt neer op diplomatiek verraad. De zittende president beschuldigt de zittende premier van samenwerking met de Russische diensten en in aanwezigheid van de president van Litouwen

Pan Robi Zdjęcia #SilniRazem          @kmiecik_maciej

Po dzisiejszych zagranicznych występach na Litwie, gdzie pomówił Premiera
@donaldtusk
o współpracę z FSB przypominam poniżej to, co o nim myślę. Niestety trzy zdania mi nie wystarczyły aby go opisać, więc tekst jest troszkę dłuższy.

Cynik, pozer, kameleon, czy chodząca definicja hipokryzji to jedynie ułamek określeń jakie już na stałe zostały przypięte do człowieka, który zdemolował urząd prezydenta i stał się podręcznikowym przykładem dla następnych pokoleń, jak bardzo można się zdemoralizować dostając odrobinę władzy.

Ten człowiek stał się zaprzeczeniem wszystkiego co związane jest z praworządnością , autorytetem, zaufaniem czy powagą... idąc dalej stał się też człowiekiem memem, bo aby zdefiniować choćby błaznowanie czy oderwanie od rzeczywistości wystarczy jedynie umieścić zdjęcie tego człowieka a w opisie wystarczą dwa słowa Andrzej Duda.

Brak jakiejkolwiek wiarygodności to też cecha, która charakteryzuje marnego aktora z pałacu... nawet jego mentor i niedoszły dyktatorek czuje do niego pogardę i pokazuje to choćby ostentacyjnym brakiem szacunku nie licząc się z jego opiniami a nawet prozaiczną niechęcią podaniu mu ręki na przywitanie podczas publicznych występów.

Pomimo wszystkich sygnałów płynących z kraju i ze świata o tym, że stał się osobą z której zdaniem już nikt się nie liczy, on sam usilnie próbuje budować swój autorytet żałosną grą aktorską, oderwanymi od rzeczywistości dywagacjami i przemówieniami będącymi szeroko pojętym pośmiewiskiem.

Wiarygodność kameleona obecnie jest równa zeru i nic nie wskazuje na to, że i w tej materii nic już się nie zmieni...

Zawiódł już praktycznie wszystkich i to w każdym aspekcie swojej dotychczasowej kariery prezydenckiej, a każdy kolejny jego ,,występ" w sferze publicznej jest nie tylko kompromitacją jego osoby, ale także urzędu który na nasze nieszczęście jeszcze przez rok będzie sprawował.

Reasumując, pałacowy, bo takie określenie też do niego przylgnęło, cokolwiek by teraz nie robił w kwestii ratowania swojego wizerunku, nie ma już najmniejszych szans na to, by postrzeganie jego osoby przez społeczeństwo uległo zmianie. #MafiaPiS #SilniRazem

Na de buitenlandse optredens van vandaag in Litouwen, waar hij de premier @donaldtusk
beschuldigde van samenwerking met de FSB, herinner ik u hieronder hoe ik over hem denk. Helaas waren drie zinnen voor mij niet genoeg om het te beschrijven, dus de tekst is wat langer.

Een cynicus, een poseur, een kameleon of een wandelende definitie van hypocrisie zijn slechts een fractie van de termen die permanent zijn verbonden aan de man die het ambt van de president verwoestte en een schoolvoorbeeld werd voor de volgende generaties van hoe gedemoraliseerd iemand is. kan worden als je een beetje kracht krijgt.

Deze man is de ontkenning geworden van alles wat te maken heeft met de rechtsstaat, autoriteit, vertrouwen of ernst... verder is hij ook een meme-man geworden, want om clownerie of afstandelijkheid van de werkelijkheid te definiëren, hoef je alleen maar een bericht te plaatsen. foto van deze man en in de beschrijving zijn twee woorden Andrzej Duda voldoende.

Het gebrek aan enige geloofwaardigheid is ook een kenmerk dat een arme acteur uit het paleis karakteriseert... zelfs zijn mentor en toekomstige dictator voelt minachting voor hem en toont dit door een opzichtig gebrek aan respect, het negeren van zijn mening en zelfs een prozaïsche onwil om dat te doen. schudt hem de hand tijdens publieke optredens.

Ondanks alle signalen uit het land en de wereld dat hij een persoon is geworden wiens mening niemand meer interesseert, doet hij zijn uiterste best om zijn autoriteit op te bouwen met zielig acteren, speculaties die losstaan van de realiteit en toespraken die een breed gevoel van spot uitstralen. .

De geloofwaardigheid van Chameleon is momenteel nul en er zijn geen aanwijzingen dat er niets zal veranderen in deze kwestie...

Hij heeft tot nu toe vrijwel iedereen in elk aspect van zijn presidentiële carrière al teleurgesteld, en elk van zijn daaropvolgende 'optredens' in de publieke sfeer is niet alleen een schande voor hem, maar ook voor het ambt dat hij, helaas voor ons, zal bekleden. voor nog een jaar.

Kortom: paleisachtig, omdat deze term hem ook is bijgebleven. Wat hij nu ook doet om zijn imago te redden, er is geen kans dat de perceptie van de samenleving over hem verandert. #MafiaPiS #SilniRazem

citaatfoto twitter.com Dudalini

𝕸𝖔𝖗𝖌𝖊𝖓𝖘𝖙𝖊𝖗𝖓        @Morgenstern616

z oświadczenia generałów Noska, Pytla i pułkownika Duszy: ,,ramy prawne do dialogu i podpisania Porozumienia między SKW a FSB stworzyła umowa o ochronie informacji niejawnych między RP a Federacją Rosyjską, przygotowana przez rząd PiS w latach 2005-2007, popisana w lutym 2008 roku już przez rząd PO-PSL, parafowana przez Lecha Kaczyńskiego. Umowa ta w artykule 3 wprost wskazuje SKW jako organ właściwy odpowiedzialny za koordynację działań związanych z jej realizacją w sferze wojskowej, wskazując również FSB po stronie rosyjskiej"

uit de verklaring van de generaals Nosek, Pytel en kolonel Dusza: "Het juridische kader voor de dialoog en de ondertekening van de overeenkomst tussen de SKW en de FSB werd gecreëerd door de overeenkomst over de bescherming van geheime informatie tussen de Republiek Polen en de Russische Federatie, opgesteld door de PiS-regering in 2005-2007, in februari 2008 ondertekend door de PO-PSL-regering, geparafeerd door Lech Kaczyński. In artikel 3 wordt in deze overeenkomst rechtstreeks de SKW aangewezen als het bevoegde orgaan dat verantwoordelijk is voor het coördineren van activiteiten die verband houden met de uitvoering ervan op militair gebied, waarbij ook de FSB aan Russische zijde wordt vermeld.

Als mijn broer achter mijn rug zo naar mij keek, mocht hoij nooit achter mij staan. >:(

Pieszyce

Prasky  //       @pr4sky

Wyjaśnienia w sp. umowy SKW z FSB. Miała ona na celu bezpieczną ewakuację polskich wojsk z Afganistanu. Takie umowy mieli podpisane wszystkie znaczące służby w tym amerykańskie. Na czyje polecenie Duda i PiS rozpowszechniają dezinformacje Macierewicza?
Verduidelijkingen over het SKW-contract met de FSB. Het doel was om Poolse troepen veilig uit Afghanistan te evacueren. Dergelijke overeenkomsten werden ondertekend door alle belangrijke diensten, inclusief de Amerikaanse. Op wiens bevel verspreiden Duda en PiS de desinformatie van Macierewicz?

Video:  https://x.com/i/status/1831929975827788234

Grzegorz Kot      @gfkot

@donaldtusk o Dudzie, po jego wczorajszej haniebnej wypowiedzi: ,,to bogu dzięki, to już tylko 333 dni"

@donaldtusk  over Duda, na zijn beschamende uitspraak gisteren: "Godzijdank zijn het maar 333 dagen" 

Wat Prasky schrijft klopt, op het oude forum hebben we er een lange topic over gehad.

Volgens mijn gegevens ging het om 1.000 Poolse militaire die voor speciale doelen gebruikt waren en alleen velig weer terug konden naar Polen met hulp van de FSB. Als Duda wat naslagwerk had gedaan had hij geweten dat het zijn partij was die er mee begon. Had hij liever 1.000 Poolse graven in Afghanistan gehad??

Ik zal blij zijn als ijn termijn er op zit, dan gelijk oppakken en voor het Staatstribunaal.  >:(

Pieszyce

Zal Duda zich verontschuldigen? Het zou hem betamen om dat te doen

6 september 2024

President Andrzej Duda bevond zich (door zijn eigen schuld) in een lastige situatie. Tijdens de ontmoeting met de president van Litouwen zei hij een aantal... stomme dingen. En nu zou het gepast zijn om zich voor hen te verontschuldigen.

– Ik kan dit alleen maar zeggen: voor zover ik me herinner is er in 2012 een overeenkomst gesloten tussen de militaire contraspionagedienst en de FSB over samenwerking. Het was tijdens de regering van premier Donald Tusk en premier Donald Tusk stemde ermee in. Zou deze samenwerking tussen de Russische diensten en de diensten van de Republiek Polen kunnen worden voortgezet onder het bewind van premier Donald Tusk? Want zo lijkt het, zei Duda tijdens een persconferentie.

Hij hoefde niet lang op antwoord te wachten. – Ik kan me niet voorstellen dat de president in een normaal land zulke woorden tegen de premier zou kunnen gebruiken – zei het plaatsvervangend hoofd van het ministerie van Nationale Defensie, Cezary Tomczyk. – Als de president van de Republiek Polen tijdens een conferentie met de president van Litouwen zijn premier en de geheime diensten beschuldigt van ongeoorloofde contacten, heeft dat een zeer slechte weerslag op hemzelf en zijn land – voegde hij eraan toe.

Tomczyk heeft gelijk. Ik vraag me alleen af of Andrzej Duda hiervan op de hoogte is? Of zal hij blijven doen alsof er geen probleem is?

Bron: wiesci24.pl    język po Polsku

Pieszyce

Donald Tusk: De president compromitteert zichzelf soms
We raakten eraan gewend. Maar deze woorden ondermijnen de veiligheid van Polen

dinsdag 6 september 2024
Bron: TVN24

Wat Andrzej Duda zei over de vermeende samenwerking tussen Poolse en Russische diensten is niet alleen onverstandig, maar ook niet ernstig. Deze woorden zijn zeer schadelijk voor de belangen van Polen en tasten de veiligheid van Polen aan, zei premier Donald Tusk. Op deze manier reageerde hij op de verklaring van donderdag van de president, die verklaarde dat "het lijkt" dat de diensten onder de regering van Tusk samenwerken met de Russische. Zo verwees het staatshoofd naar de berichten over de openbaarmaking van de onderzoeksdossiers aan Pavel Rubtsov, verdacht van spionage. Het parket had eerder benadrukt dat Rubtsov geen staatsgeheimen in de documenten zag.

Op een persconferentie op vrijdag verwees Tusk naar de woorden van president Duda, die volgens hem werden uitgesproken "in aanwezigheid van buitenlandse journalisten en de president van Litouwen" en "iedereen in Polen verontwaardigd maakten".

Hij zei dat "deze insinuatie, of zelfs de verklaring" dat de Poolse diensten en de Poolse regering samenwerken met de Russische speciale diensten, werd gedaan "op een moment dat de oorlog aan de gang is, op een moment dat we samen met onder andere Litouwen deze Shield East-verdedigingsgordel voorbereiden, wanneer vertrouwen in het Pools absoluut cruciaal is, zodat we samen met heel Europa een veilige grens voor Polen kunnen bouwen,  veilig voor Litouwen, veilig voor Europa". Hij voegde eraan toe dat "de president, zulke onzin praat".

- Ik zal heel bot zijn, want ik kan niet geloven dat dit überhaupt had kunnen gebeuren. Het feit dat de president zichzelf als persoon soms in verlegenheid brengt tijdens zijn verschillende missies in het buitenland is iets waar we allemaal aan gewend zijn geraakt, maar deze kwestie is geen privéaangelegenheid van de president, noch een kwestie van zijn persoonlijke reputatie. Er valt daar toch niet veel te repareren. Het probleem is dat wat hij zei zeer schadelijk is voor de belangen van Polen, en rechtstreeks van invloed is op de veiligheid van Polen, zei Tusk.

Het regeringshoofd zei dat "het niet alleen erg onverstandig en lichtzinnig was, en niet voor de eerste keer, maar dat het ook tot zeer specifieke schade heeft geleid."

Tusk over het vrijgeven van bestanden: het had geen negatieve gevolgen voor de veiligheid van Polen

Tusk zei dat "de reden waarom de heer President dit zei absurd is." - U weet dat in de tijd van de Partij voor Recht en Rechtvaardigheid en de president op de hoogte moeten zijn geweest van dit soort zaken zoals de Rubtsov-zaak, dus het presenteren van de aanklacht aan mensen die verdacht worden van spionage en het presenteren van alle bestanden, volledige dossiers voor inspectie, op hun verzoek, vond 12 keer plaats. 12 keer tijdens de heerschappij van de Wet en Rechtvaardigheid partij handelde het openbaar ministerie op precies dezelfde manier - zei hij.

Hij benadrukte dat "het niets te maken heeft met geheime informatie, waarvan de openbaarmaking een bedreiging voor de staatsveiligheid kan vormen."

- Dit zijn materialen die dienen als bewijs dat een bepaalde persoon betrokken was bij spionageactiviteiten. In het geval van de heer Rubtsov zal ik niet over de details praten, maar deze geheime dingen omvatten onder meer het aan hem presenteren van wat er op zijn computer is gevonden. Als bewijs op zijn computer - zei de premier.

- Zoals u kunt raden, had het dus op geen enkele manier een negatief effect op de veiligheid van de Poolse staat. En het kan zeker geen excuus zijn voor deze onverstandige en uiterst schadelijke uitspraak van de president, - zei hij.

- Ik heb dit argument nog nooit gebruikt, maar vandaag zal ik het voor het eerst en met volle overtuiging gebruiken. Godzijdank zijn het nog maar 333 dagen, concludeerde Tusk.

Dit aantal verscheen ook in de avondpost van de premier op sociale media. "We hebben het negen jaar verduurd, we zullen het 333 dagen volhouden", schreef hij.

De nationale aanklager over wat Rubtsov in de dossiers heeft gezien

"Rzeczpospolita" schreef donderdag dat GRU-officier Paweł Rubtsov, die zich voordeed als de Spaanse journalist Pablo Gonzalez, toegang kreeg tot onderzoeksmateriaal, waaronder geheime, voordat hij Polen verliet als onderdeel van een gevangenenruil tussen het Westen en Rusland.

Verwijzend naar de zaak benadrukt het Landelijk Parket dat de officier van justitie verplicht is de dossiers ter beschikking te stellen aan een verdachte tegen wie hij bij de rechtbank een verzoek tot voorlopige hechtenis heeft ingediend en dat hij in een dergelijke situatie niet kan weigeren deze ter beschikking te stellen. Przemysław Nowak, de woordvoerder van PK, verzekerde echter dat de verstrekte dossiers geen staatsgeheimen bevatten die Polen zouden kunnen schaden.

Nationale aanklager Dariusz Korneluk zei donderdag in "Kropka nad i" op TVN24 dat "de inhoud van dit geheime materiaal vanuit materieel en juridisch oogpunt de verdachte zelf op geen enkele manier verraste." - Hij leerde uit dit materiaal wat hij deed, dat is wat we weten en waarom we hem beschuldigen van het plegen van een misdrijf op grond van artikel 130, paragraaf 1 van het Wetboek van Strafrecht - vervolgde de nationale aanklager.

Hij benadrukte dat "er geen namen zijn, geen regelingen of omstandigheden die de belangen van de Republiek Polen zouden kunnen schaden." - Er worden geen chirurgische technieken of methoden gebruikt. Uit dit materiaal heeft de verdachte vernomen wat de Poolse diensten wisten en hoe hij informatie doorgaf aan de Russische Federatie. Dat is alles. Zo ontdekte hij zijn eigen activiteiten, wat hij deed ten nadele van zowel Oekraïne als Polen. Meer niet, zei Korneluk.

- Ik verzeker je nogmaals. De verdachte – vandaag de dag de beklaagde – had geen toegang tot de gegevens van de agenten die de procedure voerden, tot de mensen daar, tot de werkwijze – voegde hij eraan toe.

De President: "het lijkt erop" dat de diensten onder Tusk samenwerken met de Russische

President Andrzej Duda zei tijdens een persconferentie met de Litouwse president Gitanas Nauseda in Lublin over de zaak dat het een "bizarre situatie" was. - Voor zover ik mij herinner is er in 2012 een overeenkomst gesloten tussen de Militaire Contraspionagedienst en de FSB over samenwerking. Het was tijdens de regering van premier Donald Tusk en premier Donald Tusk stemde ermee in. Zou deze samenwerking tussen de Russische diensten en de diensten van de Republiek Polen kunnen worden voortgezet onder de regering van premier Donald Tusk? Want zo lijkt het, zei hij ook

Auteur: js/adso

Bron:  TVN24 przez js/adso    język po Polsku[/b]

Pieszyce

De ramp van Duda. Iemand houdt hem tegen!

8 september 2024

Er zijn geen echo's van de beruchte herinnering aan de toespraak van Andrzej Duda naast Gitanas Nauseda, de president van Litouwen. Duda maakte van de gelegenheid gebruik om Donald Tusk te beschuldigen van... samenwerking met de Russische inlichtingendienst.

– Het is al lang bekend dat president Duda graag opgewonden raakt tijdens zijn toespraken. En als hij in zijn eigen stijl begint te klagen, klagen en schreeuwen, stopt hij met nadenken of iets gepast is of niet, of de gelegenheid gepast is of niet. Zo was het deze keer, merkt Konrad Bagiński op de website NaTemat.pl op.

– In één woord: de zittende president beschuldigde de zittende premier van samenwerking met de Russische inlichtingendienst, en in aanwezigheid van de president van een ander land. Bovendien, tijdens een conferentie waar ze spraken over hoe Oekraïne tegen Rusland moest worden verdedigd, voegt de journalist eraan toe. – Al met al heeft onze president niet zozeer Tusk iets slechts gedaan, maar zichzelf en het land. Hij toonde zich een luidruchtige en populist die interne zaken op het internationale forum brengt - vat Bagiński samen.

Het is moeilijk om het niet met hem eens te zijn. Andrzej Duda (kan iemand zeggen welke op een rij?) plaatste de belangen van de partij boven die van de staat.

Bron:  wiesci24.pl    język po Polsku