Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Dit is ons succes. ‘We zijn erin geslaagd het vertrouwen in Polen te herstellen’

Gestart door Pieszyce, 11 september 2024, 00:06

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Dit is ons succes. 'We zijn erin geslaagd het vertrouwen in Polen te herstellen'

10 september 2024

In een gesprek met Poolse diplomaten presenteerde Donald Tusk vandaag de tastbare successen van zijn regering. Die ergens in de dagelijkse politieke strijd verdwijnen.

– Polen heeft letterlijk zijn reputatie als Europees, democratisch land hersteld. We zijn erin geslaagd het vertrouwen in Polen te herstellen als Europees land in de beste, diepste zin van het woord over de hele wereld: als een land dat voor veel mensen zowel in Europa als over de hele wereld opnieuw een teken van hoop en een zekere zekerheid kan worden. wegwijzer, een voorbeeld van hoe om te gaan met situaties waar ze ons niet alleen in Polen zorgen over maken, maar in veel grotere mate in sommige Europese landen en over de hele wereld, zei Tusk.

– U weet het beste, en ik weet ook het beste uit eigen ervaring, hoe wreed een instrument voor informatie over geschillen over het buitenlands beleid kan zijn in de handen van onze tegenstanders, tegenstanders en soms vrienden die ons niet altijd het beste wensen. Tot nu toe zijn we er echter in geslaagd deze bedreigingen te vermijden, ondanks pogingen van zowel de wet als de dagelijkse praktijk om de de facto constitutionele orde van bevoegdheden te ontwrichten, voegde de premier eraan toe.

Deze verandering is waarschijnlijk wat de mensen uit de bunker aan de Nowogrodzkastraat het meest irriteert. Hoe vaak hebben ze betoogd dat Polen onder hun heerschappij een normaal land was? En niemand geloofde het. Ik vraag me af waarom?

Bron:  wiesci24.pl     język po Polsku