Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Een PiS-politicus heeft de slachtoffers van een pedofiele priester vernietigd?

Gestart door Pieszyce, 14 september 2024, 17:26

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Een PiS-politicus heeft de slachtoffers van een pedofiele priester vernietigd?
"Hij wilde het aantal getuigen tot een minimum beperken."

13 september 2024

Pedofiele verdedigers?

In 2001 deed Lucyna Krawiecka aangifte van de zaak tegen Fr. Michał M., pastoor van Tylawa. Eerder, nadat ze de pedofiele priester had ontmaskerd, bracht ze de toenmalige aartsbisschop op de hoogte. Przemyśl Józef Michalik. Nu sprak Krawiecka over de rol van Stanisław Piotrowicz in de zaak.

– Ik geloof dat Piotrowicz in overleg met Michalik heeft gehandeld met de bedoeling de mensen te vernietigen die de intimidatie in Tylawa aan het licht brachten. Er bestaat geen twijfel dat hij medeverantwoordelijk is voor wat er is gebeurd. Hij wilde het aantal getuigen tot een minimum beperken. Tijdens de persconferentie werd ik publiekelijk belasterd, zei Krawiecka in een interview met NaTemat.

– Piotrowicz legt uit dat hij de zaak niet heeft behandeld, maar aanklager Sławomir Merkwa wel. Ik ben ervan overtuigd dat de heer Piotrowicz een aanzienlijke invloed had op aanklager Merkwa, die toen nog een jonge man was. Piotrowicz heeft waarschijnlijk informatie verstrekt aan de beschuldigde priester, die tijdens preken herhaalde: "Mijn aanklager vertelt me alles" en pochte dat hij wist wie er getuigde en wat. Niemand kan het vandaag bewijzen, maar mensen herinneren zich deze woorden. (...) Piotrowicz begon, nadat hij pater Michał M. had verdedigd, zeer snel promotie te maken. Eerst werd hij senator en daarna parlementslid, voegde ze eraan toe.

Bron: NaTemat

Bron:   wiesci24.pl     język po Polsku