Polenforum.nl Polenforum.nl

Nieuws - links - informatie en forum over Polen

Sinds 7 januari 2004

Szymon Holownia over speciale stappen in de Sejm

Gestart door Pieszyce, 25 september 2024, 20:24

Vorige topic - Volgende topic

Pieszyce

Szymon Holownia over speciale stappen in de Sejm
Hij wil een commissie instellen

Onet News-journalisten
24 september 2024

- Ik moet zeggen dat de verwachtingen van de mensen die door de tragedie zijn getroffen heel duidelijk zijn. Ze hebben er grote behoefte aan dat we, terwijl we proberen de situatie op orde te brengen, niet aan onszelf en onze communicatievoordelen denken, maar dat we daadwerkelijk proberen om de problemen die in hun leven zijn ontstaan in verband met het grote water op realistische wijze op te lossen," zei de voorzitter van de Sejm. Bij de presentatie van het werkplan voor de komende zitting van de Sejm kondigde hij de oprichting aan van een commissie die zich zal buigen over de overstromingswetgeving.

- Onze rechters zullen niet de peilingen zijn, onze rechters voor deze drie of vier dagen zullen degenen zijn die de enorme tragedie hebben meegemaakt," zei Szymon Holownia.

Szymon Hołownia: Ik zal voorstellen om een speciale commissie in te stellen

De voorzitter van de Sejm schetste vervolgens het schema voor de parlementsleden, die van woensdag tot vrijdag en volgende week dinsdag bijeen zullen komen voor beraadslagingen. [/b]- Dinsdag - een extra vergaderdag van de Sejm, zodat we een eerlijke hoorzitting kunnen houden over de overstromingswet[/b] die vandaag door de regering wordt ingediend. Om dit goed te kunnen doen, zal ik vandaag voorstellen om in de Sejm een speciale commissie op te richten die zich zal bezighouden met wetgeving die zal helpen de gevolgen van de overstroming te bestrijden, - kondigde Hołownia aan.

- Ik zal het presidium van de Sejm voorstellen om een middelgrote commissie in te stellen. Het gaat om de grootte. Een middelgrote commissie is een commissie van 30 parlementsleden," legde de voorzitter van de Sejm uit, eraan toevoegend dat het regeringsproject en het PiS-project over overstromingen naar de commissie zullen worden doorverwezen.

Deze onderwerpen zullen tijdens de volgende vergadering door de leden van het Parlement worden behandeld.

- Deze vergadering staat bol van de veiligheidsgerelateerde onderwerpen. We willen ons buigen over het wetsvoorstel inzake civiele bescherming. Er komt ook een wetsvoorstel over verlichting voor bedrijven die hun werknemers detacheren in de WOT of OSP. We hebben ook een krachtige briefing van de regering over de overstromingssituatie gepland op woensdag om 18.00 uur, - zei Holownia.

Zoals de voorzitter van de Sejm benadrukte: "Deze tragedie zal ons altijd bijblijven. We kunnen het ons niet veroorloven dat iemand nu een tweet of een ander capitool maakt. We hebben het over dingen die te ernstig zijn en ik ben ervan overtuigd dat de overgrote meerderheid van dit Huis de uitdaging aan zal gaan."

Onet News journalisten
łgo

Bron:    onet.pl przez łgo     język po Polsku